Σούπερ μάρκετ: Τζίρος 1,8 δισ. ευρώ σε 13 εβδομάδες

Ευνοημένα από το κλίμα που επικρατεί στην αγορά αναδεικνύονται μέρα με τη μέρα τα private label προϊόντα, καθώς οι Έλληνες, στην προσπάθεια τους να εξοικονομήσουν χρήματα, τα επιλέγουν πλέον σταθερά. «Οι σημερινές διεθνείς εξελίξεις δείχνουν ότι η πίεση στο διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών θα συνεχιστεί τόσο λόγω της αύξησης του κόστους ενέργειας, όσο και λόγω των διεθνών πιέσεων στις τιμές των πρώτων υλών τροφίμων. Εφόσον πραγματοποιηθεί αυτή η πρόβλεψη είναι δεδομένο ότι τα φθηνότερα προϊόντα γενικά και ειδικά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας θα αποτελούν πιο δελεαστικές επιλογές για τους καταναλωτές» επισημαίνει σχετική έρευνα του ΙΕΛΚΑ.

Συγκριτικά με το 2020, τόσο το 2021 όσο και τη φετινή χρονιά πολλοί περισσότεροι καταναλωτές θεωρούν ότι τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας παρέχουν καλύτερη σχέση ποιότητας τιμής, σε ποσοστό 50% έναντι 38% το προηγούμενο έτος. Η διαφορά αυτή αποδίδεται, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, στις εξελίξεις που συντελούνται στο καταναλωτικό κοινό, το διαθέσιμο εισόδημα του λόγω της αύξησης του κόστους ενέργειας-μεταφορών και τις ανατιμήσεις των προϊόντων.

Με δεδομένες τις αυξήσεις τιμών αρκετών προϊόντων λόγω των διεθνών εξελίξεων (πανδημία, πόλεμος στην Ουκρανία κλπ) η χαμηλότερη τιμή των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας γίνεται πιο «δελεαστική» για τους αγοραστές, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ. ‘Αλλωστε, το ποσοστό των καταναλωτών που θεωρεί τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας φθηνότερα από τα επώνυμα παραμένει αμετάβλητο το 2021 σε σχέση με το 2020 σε ποσοστό 65%, κάτι που δείχνει ότι πρακτικά δεν άλλαξε η εικόνα που έχει το αγοραστικό κοινό για την συγκριτική τιμή των προϊόντων αυτών, αλλά με βάση την χρονική εξέλιξη των τιμών, πλέον τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας ανταποκρίνονται ως σχέση ποιότητας τιμής καλύτερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Ίδια είναι και η εικόνα σε σχέση με την ελληνικότητα των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας με το ποσοστό των καταναλωτών που δηλώνουν ότι αυτά τα προϊόντα είναι πιο «ελληνικά» να αυξάνεται λίγο από 47% σε 49%.