Αύξηση της αξίας των πωλήσεων κατά 1,7% αναμένουν τα στελέχη του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας ταχυκίνητων καταναλωτικών αγαθών (FMCG) για το δεύτερο εξάμηνο του 2025, σε σύγκριση με το αντίστοιχο εξάμηνο του 2024, σύμφωνα με στοιχεία του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ).

Παράλληλα, προβλέπεται μικρή αύξηση 0,5% και στον όγκο των πωλήσεων για το ίδιο χρονικό διάστημα, ένδειξη σταδιακής ανάκαμψης της αγοράς. Τα στελέχη του κλάδου δηλώνουν επίσης συγκρατημένα αισιόδοξα για τη γενικότερη οικονομική κατάσταση, καταγράφοντας βελτιωμένες προσδοκίες σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 65% των συμμετεχόντων προβλέπει αύξηση στην αξία των πωλήσεων του κλάδου το επόμενο εξάμηνο, ενώ μόλις το 12% αναμένει μείωση. Κατά μέσο όρο, τα στελέχη εκτιμούν άνοδο 1,7% στις πωλήσεις και 0,5% στον όγκο των πωλήσεων.

Σημαντική είναι η αλλαγή στο κλίμα αναφορικά με την οικονομική κατάσταση της χώρας. Μετά από αρνητική περίοδο 2022-2025, καταγράφεται τώρα βελτίωση, καθώς το 27% των στελεχών εκτιμά ότι η οικονομική κατάσταση βελτιώθηκε, ενώ μόνο το 21% πιστεύει ότι επιδεινώθηκε.

Ο συνολικός δείκτης οικονομικού κλίματος ανέρχεται στο θετικό επίπεδο του 0,45, παρουσιάζοντας αύξηση σε σχέση με προηγούμενες μετρήσεις. Το αποτέλεσμα αυτό αποδίδεται στον συνδυασμό της προσδοκίας για αύξηση πωλήσεων και στη σταδιακή σταθεροποίηση του οικονομικού περιβάλλοντος.

Όσον αφορά την εσωτερική κατάσταση των επιχειρήσεων του κλάδου, τα περισσότερα στελέχη εκτιμούν ότι το οικονομικό αποτέλεσμα του 2025 θα κινηθεί περίπου στα ίδια επίπεδα με το 2024. Πιο συγκεκριμένα, το 28% προβλέπει χειρότερη εικόνα, το 29% αναμένει βελτίωση και το 32% σταθερότητα. Οι υπόλοιπες επιχειρήσεις είτε δεν έχουν ακόμα πλήρη εικόνα είτε δεν προβλέπουν κάποια μεταβολή.

Σε γενικές γραμμές, 2 στις 3 επιχειρήσεις στον τομέα του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων προσδοκούν μικρή κερδοφορία για το 2025, ενώ περίπου 1 στις 12 προβλέπει ζημίες. Το κλίμα που διαμορφώνεται αποτυπώνει μια συγκρατημένη αισιοδοξία αλλά και έντονο ανταγωνιστικό περιβάλλον, με χαμηλούς ρυθμούς ανάπτυξης να χαρακτηρίζουν το άμεσο μέλλον του κλάδου.