Αρκετές μεταβολές παρατηρούνται τα τελευταία χρόνια στα ράφια των καταστημάτων, καθώς, η στροφή των καταναλωτών σε νέες διατροφικές συνήθειες, έχει αναγκάσει τις βιομηχανίες αλλά και τις μικρότερες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο κανάλι των τροφίμων, να εντάξουν στο χαρτοφυλάκιό τους καινοτόμα προϊόντα.

Είναι χαρακτηριστικό ότι κατηγορίες τροφίμων που παραδοσιακά ταυτίζονταν με τα υψηλά λιπαρά, πλέον αλλάζουν μορφή. Αντιπροσωπευτικό παράδειγμα αποτελεί η μαγιονέζα. Σε σούπερ και μίνι μάρκετ είναι διαθέσιμοι αρκετοί κωδικοί που έρχονται να «απενεχοποιήσουν» την παχυντική μαγιονέζα, δίνοντάς της μια μοντέρνα πιο υγιεινή υπόσταση. Οι Γουμένισσες για παράδειγμα πρόσφατα λάνσαραν μια νέα gourmet μαγιονέζα από μανιτάρια, που αποτελεί μια εναλλακτική πρόταση κατάλληλη και για τα ράφια της μικρής λιανικής. 

Παράλληλα, η Hellmann’s, που στη χώρα μας διατίθεται στην αγορά από τη Unilever, ακολουθώντας τη νέα διατροφική τάση, δημιούργησε την Hellmann’s Vegan Mayo Sauce, που είναι κατάλληλη όχι μόνο για vegans, αλλά και για όλους εκείνους που επιλέγουν έναν πιο υγιεινό τρόπο διατροφής ή νηστεύουν. 

Η Hellmann’s εμπλούτισε πρόσφατα την κατηγορία με δύο νέες γεύσεις, τη Hellmann’s Vegan Mayo Sauce με γεύση σκόρδο και τη Hellmann’s Vegan Mayo Sauce με γεύση chipotle. Με ίδια συνταγή, παρασκευάζονται χωρίς αυγά, τεχνητά χρώματα ή τεχνητή γεύση, δεν περιέχουν χοληστερόλη, γλουτένη ή γενετικά τροποποιημένα συστατικά και διατηρούν τη γεύση της κλασικής Hellmann’s. 

Ένα ελληνικό νηστίσιμο προϊόν κατάλληλο για vegan αποτελεί και η Σκανδαλώδης Ροζ Ναγυονέζζα «Τόπος». Έχοντας σαν βάση την φυτική ναγυονέζζα και με την προσθήκη από το αγγουράκι τουρσί δημιουργήθηκε ένα προϊόν που μπορεί να είναι συνοδευτικό σε κάθε γεύμα.