Τον τελευταίο καιρό και εξαιτίας της πανδημίας του κορονοϊού έχουν αρχίσει να εμφανίζονται νέες καταναλωτικές τάσεις, οι οποίες θα παραμείνουν και τα επόμενα χρόνια, αλλάζοντας τον «χάρτη» και στα μίνι μάρκετ.

Ένα νέο δεδομένο λοιπόν που καταγράφεται στην παγκόσμια αγορά, λοιπόν, είναι ότι έχει αυξηθεί και θα συνεχίσει να αυξάνεται η ζήτηση για premium κωδικούς. Στελέχη της παγκόσμιας αγοράς αναφέρουν ότι οι καταναλωτές δείχνουν πια μία «κόπωση» από γνωστές συνταγές και προϊόντα, με αποτέλεσμα να θέλουν να αντικαταστήσουν τις συνηθισμένες εμπειρίες όσον αφορά το φαγητό τους. Αυτό αφορά όμως και τα τρόφιμα που αγοράζουν από κανάλια όπως τα μίνι μάρκετ ή τα λεγόμενα convenience stores στο εξωτερικό.

Κάπως έτσι δε, τα premium και super premium προϊόντα, μεταξύ των οποίων και αυτά από βιώσιμες πηγές, σημείωσαν μεγάλα κέρδη πωλήσεων το 2020 και το ενδιαφέρον σε αυτήν την κατηγορία αναμένεται να παραμείνει ανοδικό.

Η ίδια εικόνα καταγράφεται μάλιστα και στην Ελλάδα, με έρευνα που δημοσίευσε μέσα στο 2021 το Παγκόσμιο Κέντρο Αριστείας Πελατών της KPMG International, να σημειώνει ότι το 70% των καταναλωτών δοκίμασε νέα προϊόντα κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, και ειδικότερα προϊόντα και υπηρεσίες που προωθούν την υγεία και την ευεξία.