Το οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων στην Ελλάδα συνεχίζει να παρουσιάζει αξιοσημείωτη δυναμική, καταγράφοντας αυξήσεις τόσο σε αξία όσο και σε όγκο πωλήσεων από την αρχή του 2025 έως και τις 11 Μαΐου. Σύμφωνα με τα πιο πρόσφατα στοιχεία της NielsenIQ, αυτή η περίοδος επελέγη στρατηγικά για την αποτύπωση μιας «καθαρής» εικόνας της αγοράς, χωρίς την επίδραση εποχικών φαινομένων, όπως το Πάσχα και οι αργίες.
Οι ταχυκίνητες κατηγορίες καταναλωτικών προϊόντων σημείωσαν αύξηση 6,7% σε αξία και 5,2% σε όγκο συγκριτικά με την ίδια περίοδο του 2024, επιβεβαιώνοντας τη σταθερότητα και την ικανότητα προσαρμογής του κλάδου, παρά τις προκλήσεις που δημιουργεί η έντονη ανταγωνιστικότητα και οι ευαισθησίες στις τιμές.
Κορυφαίος μοχλός ανάπτυξης αποδείχθηκε η κατηγορία τροφίμων και ποτών, με αύξηση 7,8% σε αξία και 5,3% σε όγκο. Τα φρέσκα και χύμα είδη –όπως κρέας, ψάρια και λαχανικά– ξεχώρισαν με άνοδο 11% σε αξία, ενώ τα προϊόντα Bazaar (μη τρόφιμα όπως ρούχα, παιχνίδια και συσκευές) ενισχύθηκαν κατά 10,8%.
Οι online πωλήσεις ενίσχυσαν σημαντικά τη θέση τους, σημειώνοντας άνοδο 12,9% σε αξία και φθάνοντας το 3,3% του συνολικού μεριδίου αγοράς. Οι καταναλωτές στρέφονται όλο και περισσότερο στο ηλεκτρονικό κανάλι για προϊόντα όπως βρεφικά είδη, καθαριστικά, εμφιαλωμένα νερά και τυριά.
Όλοι οι τύποι φυσικών καταστημάτων κατέγραψαν θετική πορεία: τα Hypermarkets ανέβηκαν κατά 9,1%, ενώ τα Superettes (100–400 τ.μ.) κινήθηκαν ακόμη πιο ανοδικά, στο 10,6%. Γεωγραφικά, η Κρήτη και τα νησιά σημείωσαν τις μεγαλύτερες αυξήσεις (+9,6% και +11,5% αντίστοιχα), ενώ η Αττική –παρότι καλύπτει το 43% της συνολικής κατανάλωσης– είχε ηπιότερη άνοδο της τάξεως του 6,8%.
Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας παρέμεινε σταθερό στο 24,4%. Παράλληλα, παρατηρείται σημαντική μείωση των προωθητικών ενεργειών στα επώνυμα προϊόντα, ιδιαίτερα στην προσωπική υγιεινή (73% από 86,1%) και στα τρόφιμα/ποτά (33,8% από 41,9%), γεγονός που αποδίδεται στις ρυθμιστικές παρεμβάσεις της πολιτείας μέσω του κώδικα δεοντολογίας.