Απογειώνει τις πωλήσεις ο γρήγορος ρυθμός της καθημερινότητας

Εκτός από τη στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές που έφερε η πανδημία, οι μπάρες ευνοούνται γενικά και από τον σύγχρονο τρόπο ζωής. Αρκετοί είναι οι πελάτες των μίνι μάρκετ που ζουν σε συνθήκες άγχους και κινούνται σε εξαιρετικά ταχύ ρυθμό, καθώς τρέχουν να προλάβουν τις καθημερινές υποχρεώσεις που συνεχώς αυξάνονται. Οι συνθήκες συχνά δεν αφήνουν περιθώρια για πολύωρα καθιστικά γεύματα, με αποτέλεσμα μια μπάρα από το πλησιέστερο κατάστημα της γειτονιάς να δίνει τη λύση. Δεν είναι λίγοι οι καταναλωτές που επιλέγουν μια μπάρα αντί για πρωι­νό ή για απογευματινό snack -την οποία τρώνε μέσα στο αυτοκίνητο- ενώ αρκετές φορές αφήνουν στην άκρη το δείπνο, αντικαθιστώντας το με ένα ακόμη προϊόν της κατηγορίας. Υπολογίζεται ότι ένα εκατομμύριο Έλληνες τρώνε συστηματικά μπάρες δημητριακών, με τη μεγαλύτερη κατανάλωση να λαμβάνει χώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως στην Αθήνα. Τα καταστήματα της μικρής λιανικής που βρίσκονται κοντά σε γυμναστήρια, σχολεία και γενικά σε μέρη όπου συχνάζει η νεολαία, έχουν τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν το γεγονός, δίνοντας μεγαλύτερη σημασία σε προϊόντα όπως οι μπάρες πρωτεΐνης.

Όλο και περισσότεροι καταναλωτές γυμνάζονται και εκπαιδεύονται σε θέματα σχετικά με τη διατροφή, δημιουργώντας την τάση του conscious snacking.

«Φουντώνει» ο ανταγωνισμός με «μήλον της Έριδος» την μπάρα

Στην εγχώρια αγορά, μεγάλη γκάμα προϊόντων προσφέρουν γνωστά brands, όπως η Kellogg’s, η Nestlé κι η PepsiCo με τα Quaker. Παράλληλα, στα ράφια, περίοπτη θέση κατέχουν προϊόντα παραδοσιακών δυνάμεων της χώρας, όπως η Ε.Ι. Παπαδόπουλος με τις μπάρες Digestive, που κατέχουν, μάλιστα, σημαντικό μερίδιο. Η πρώτη μεγάλη εταιρεία που εστίασε στις μπάρες πρωτεΐνης στην Ελλάδα ήταν δε η ΙΟΝ, η οποία έχει μεγαλώσει αρκετά το εν λόγω χαρτοφυλάκιό της τα τελευταία χρόνια. Εκτός, όμως, από τις μεγάλες βιομηχανίες τροφίμων που κυριαρχούν και στα σούπερ μάρκετ, υπάρχει και μια σειρά από εταιρείες που έχουν εστιάσει στη μικρή λιανική, προσφέροντας ακόμη περισσότερες επιλογές, τόσο στις μπάρες δημητριακών όσο και στις μπάρες πρωτεΐνης για τα ράφια των μίνι μάρκετ. Εταιρείες όπως η Naturals, η Naturetech και η Healthier Choice αποτελούν τα πλέον χαρακτηριστικά παραδείγματα, αφού έχουν ήδη κερδίσει τη δική τους θέση στον ανταγωνισμό, ενώ στη μάχη της αγοράς έχουν εισέλθει αρκετοί ακόμη προμηθευτές, όπως η Pure Pharma και η Μελισσοκομική Δωδεκανήσου, αυξάνοντας τις επιλογές για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής.

Μπάρες και για παρορμητικές αγορές

Οι μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης αποτελούν γενικά ένα δυνατό χαρτί για τις πωλήσεις των μίνι μάρκετ και των περιπτέρων, με την γκάμα τους να ανανεώνεται διαρκώς με νέες επιλογές, κερδίζοντας το ενδιαφέρον των καταναλωτών. Πρόκειται άλλωστε για προϊόντα χαμηλής τιμής, έστω και με τις ανατιμήσεις των τελευταίων μηνών, και έτσι η προσέλκυση των καταναλωτών ακόμη και για μια απλή δοκιμή είναι πολύ συχνό φαινόμενο. Ως εκ τούτου, οι μπάρες είναι ένα από τα προϊόντα που αξίζει να βρίσκονται σε μεγάλη ποικιλία κοντά στο ταμείο του καταστήματος, καθώς μπορεί να αποτελέσουν και έναν από τους κορυφαίους κωδικούς στις παρορμητικές αγορές των καταναλωτών. Ειδικά αν το κατάστημα διαθέτει και καφέ take away, τότε η ανάδειξη των προϊόντων της κατηγορίας είναι κάτι που θα πρέπει να λάβει σοβαρά υπόψη κάθε ιδιοκτήτης. Σε κάθε περίπτωση, οι μπάρες δημητριακών και πρωτεΐνης είναι μια κατηγορία προϊόντων με μεγάλη δυναμική στα καταστήματα της μικρής λιανικής, και ο μεγάλος αριθμός προμηθευτών επιτρέπει στους επαγγελματίες του κλάδου να την αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό, ενισχύοντας τα περιθώρια κέρδους του καταστήματός τους.