Αρκετοί είναι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που έχουν επενδύσει στην κατηγορία των αλκοολούχων ποτών, καθώς προϊόντα όπως οι μπύρες, αποτελούν «δυνατό χαρτί» για τα μίνι μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, ο κορονοϊός φαίνεται να έχει αυξήσει τις πωλήσεις ποτών σε σούπερ και μίνι μάρκετ, καθώς ο περιορισμός στο σπίτι των καταναλωτών και το κλείσιμο της εστίασης ευνοούν την κατ’ οίκον κατανάλωση. 

Πιο συγκεκριμένα, τρόφιμα, χαρτιά και αλκοόλ είναι τα είδη που βάζουν οι περισσότεροι καταναλωτές στο καλάθι τους, στη διάρκεια της πολύμηνης καραντίνας. Η αύξηση του άγχους, του φόβου και της μοναξιάς οδήγησαν αρκετό κόσμο στην υπερκατανάλωση αλκοόλ. Παρότι τα εστιατόρια και τα μπαρ παραμένουν κλειστά και οι εταιρείες διανομής έχουν δει δραματική μείωση στις πωλήσεις τους, δεν συμβαίνει το ίδιο με τα σούπερ και μίνι μάρκετ. Η αύξηση της πώλησης προϊόντων αλκοόλης υπολογίζεται ότι ήταν της τάξης του 85% σε σχέση με το 2019.

Ειδικά για το κρασί, ο διευθυντής της ένωσης «Οινοποιοί Βορείου Ελλάδος», κ. Γιάννης Αλμπάνης, δήλωσε πρόσφατα ότι «το κρασί μπήκε στο σπίτι του Έλληνα. Καταναλωνόταν μόνο σε ταβέρνες και γιορτές, σήμερα καταναλώνεται καθημερινά και στο σπίτι. Χαρακτηριστικό ως προς την πορεία των οινοποιητικών επιχειρήσεων της Βόρειας Ελλάδας, είναι το παράδειγμα οινοποιείου, που το 2020 είδε τις πωλήσεις του στη ΗORECA να μειώνονται κατά 35% και τον τζίρο του στη λιανική να αυξάνεται κατά 19%.