Αρκετοί είναι οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής που αναζητούν προϊοντικές κατηγορίες που θα μπορούσαν να ενισχύσουν τους τζίρους των καταστημάτων, προσπαθώντας να ανταπεξέλθουν στον έντονο ανταγωνισμό που επέβαλαν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ και η εκτόξευση των ηλεκτρονικών αγορών.

Τα προϊόντα πρωινού αποτελούν μια ομάδα με ευρεία γκάμα επιλογών για τον ιδιοκτήτη του μίνι μάρκετ, καθώς περιλαμβάνουν κατηγορίες τροφίμων που οι Έλληνες θεωρούν παραδοσιακά αναπόσπαστο μέρος στη διατροφή τους και αφορούν κάθε ηλικιακή ομάδα. Ο καφές, τα δημητριακά, τα γαλακτοκομικά, οι χυμοί και τα φυτικά ροφήματα, τα αρτοσκευάσματα και τα δεκάδες αλείμματα που διατίθενται για τα ράφια της μικρής λιανικής εν μέσω κορονοϊού θα μπορούσαν να ενισχύσουν τις πωλήσεις, καθώς κατόρθωσαν να βρουν τη θέση τους στο καλάθι του καταναλωτή παρουσιάζοντας σημαντική ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Και μπορεί οι Έλληνες της προηγούμενης δεκαετίας να παρέλειπαν συχνά το πρωινό, όμως η συνήθεια αυτή έχει υποχωρήσει αισθητά με τη στροφή τους σε πιο υγιεινές διατροφικές συνήθειες, την αύξηση της τηλεργασίας αλλά και τον κατ’ οίκον περιορισμό που συγκέντρωσε την οικογένεια στο σπίτι.

Πριν την πανδημία προϊόντα όπως οι μπάρες δημητριακών πρωταγωνιστούσαν στις προτιμήσεις, εξαιτίας της on the go λογικής τους, σήμερα όμως νέοι κωδικοί με αυξημένα στοιχεία καινοτομίας φέρνουν νέα διάσταση στο πρωινό, το οποίο θεωρείται αναπόσπαστο μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Οι βιομηχανίες που δραστηριοποιούνται στο κανάλι των τροφίμων λανσάρουν συνεχώς νέα προϊόντα, που διακρίνονται κατά κανόνα για τα χαμηλά λιπαρά, τις πιο υγιεινές πρώτες ύλες και τη μειωμένη ζάχαρη, προσπαθώντας να ξεχωρίσουν στις προτιμήσεις των καταναλωτών που φαίνονται πιο ενημερωμένοι από ποτέ. Επίσης, κατά τη διάρκεια της πανδημίας έγινε εμφανές ότι οι καταναλωτές επιθυμούν να έχουν μια μεγαλύτερη γκάμα επιλογών στο μίνι μάρκετ της περιοχής τους, αφενός γιατί θέλουν να στηρίξουν οικονομικά τα μικρότερα καταστήματα της γειτονιάς τους και αφετέρου γιατί προτιμούν να αποφύγουν τις μακροσκελείς ουρές στα σούπερ μάρκετ για να προμηθευτούν βασικά τρόφιμα όπως τα δημητριακά, το γάλα ή ο καφές.