Η ημερομηνία λήξης που αναγράφεται πάνω στις συσκευασίες των τροφίμων αποτελούσε παραδοσιακά δικλείδα ασφαλείας για τους καταναλωτές, προκειμένου να γνωρίζουν ότι το προϊόν που αγοράζουν είναι φρέσκο. Αυτό το σύστημα όμως φαίνεται να συμβάλλει στη σπατάλη των τροφίμων, γι’ αυτό μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ στο εξωτερικό, που δραστηριοποιούνται στο χώρο, αποφάσισαν να το καταργήσουν.

Είναι χαρακτηριστικό ότι σούπερ μάρκετ στη Μεγάλη Βρετανία, όπως για παράδειγμα είναι η Marks & Spencer, έχουν ήδη σταματήσει να βάζουν ετικέτα με ημερομηνία λήξης σε φρούτα και λαχανικά. Η εταιρεία μάλιστα εφάρμοσε το νέο σύστημα σε περισσότερα από 300 είδη, χωρίς, βέβαια, αυτό να σημαίνει ότι το προσωπικό δε θα μπορεί να ελέγχει την ποιότητα των τροφίμων, αφού η ημερομηνία αντικαθίσταται από ένα νέο κωδικό.

Τον ίδιο δρόμο με την αλυσίδα Marks & Spencer έχουν ακολουθήσει εταιρείες όπως η Tesco, η Morrisons και η Co-op προκειμένου να βάλουν «φρένο» στη σπατάλη των τροφίμων.