Υπάρχουν κάποια «μυστικά» για τη σωστή τοποθέτηση προϊόντων στα ράφια των μίνι μάρκετ, τα οποία και γνωρίζουν βέβαια οι περισσότεροι ιδιοκτήτες της μικρής λιανικής.

Πολλές φορές όμως δεν ακολουθούνται λόγω έλλειψης χρόνου ή χώρου, καθώς τα περισσότερα καταστήματα αντιμετωπίζουν και τα δύο προβλήματα, ειδικά στην Ελλάδα. Παρόλα αυτά, οι ειδικοί του μάρκετινγκ επιμένουν ότι μπορούν να βελτιώσουν την εικόνα του μίνι μάρκετ στους πελάτες και άρα τις αγορές τους και τον τζίρο για τους επαγγελματίες του κλάδου.

Ως εκ τούτου, καλό θα είναι οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ να ακολουθήσουν τους «άγραφους κανόνες», ιδιαίτερα όσον αφορά τα ράφια, τα οποία και ενδείκνυται να καλύπτονται ως εξής:

· Επάνω ράφια: Τα επάνω ράφια αποθήκευσης στα σούπερ και τα μίνι μάρκετ προορίζονται για αντικείμενα που είτε είναι ακριβά είτε δεν πουλάνε πολύ. Είναι ένα μέρος του ραφιού όπου οι πελάτες φτάνουν λιγότερο και ως εκ τούτου, μπορείτε να αποθηκεύσετε προϊόντα που του καταστήματος, περιορισμένες εκδόσεις κλπ.

· Ράφια στο ύψος του ματιού: Τα ράφια στο ύψος των ματιών είναι τα ράφια προώθησης, καθώς σε αυτά τοποθετούνται μόνο τα κορυφαία προϊόντα με τις καλύτερες πωλήσεις. Δεδομένου ότι οι περισσότεροι αγοραστές βλέπουν αυτό το μέρος των ραφιών για να αγοράσουν πράγματα, θεωρείται ως σημείο premium. Θα πρέπει εκεί να βρίσκονται οι καλύτερες μάρκες, μαζί και με τα πιο «δυνατά» σας προϊόντα ή αυτά που σας συμφέρει περισσότερο να «φύγουν».

· Ράφια για τα παιδιά: Μια άλλη τάση που παρατηρείται μεταξύ των αγοραστών είναι η αύξηση των παιδιών που έρχονται στα μάρκετ μαζί με τους γονείς τους. Το δικό τους πεδίο ματιού είναι φυσικά διαφορετικό και στα πιο χαμηλά ράφια θα πρέπει να τοποθετούνται αντικείμενα που αρέσουν στα παιδιά και μπορούν να τα προσεγγίσουν. Τα προϊόντα που απευθύνονται σε παιδιά έχουν πάντα σχέδια που φαίνονται ελκυστικά στα παιδιά και αυτό σημαίνει πώς να το μάτι τους πέσει σε αυτά, πιθανότατα θα ζητήσουν και την αγορά τους.

· Κάτω ράφια: Οι κατασκευαστές των ραφιών για σούπερ και μίνι μάρκετ προτείνουν να τοποθετούνται αντικείμενα που είναι μεγάλα και βαριά στα κάτω ράφια. Επίσης, είναι πιο βολικό για τους πελάτες να τα σηκώνουν και να τα μεταφέρουν από το ράφι στο ταμείο.