Σε μάρκετ και λιανεμπόριο το 85% της χρήσης POS

Είδος υπό… εξαφάνιση έχουν γίνει πλέον τα μετρητά, καθώς το πλαστικό χρήμα φαίνεται να κυριαρχεί αυτό το καλοκαίρι, ακόμα και στην περίπτωση αγοράς μερικών αναψυκτικών ή ενός μπουκαλιού με νερό από περίπτερα και μίνι μάρκετ.

Όπως δείχνουν τα στοιχεία, Έλληνες και τουρίστες χρησιμοποιούν κατά κόρον τις χρεωστικές τους κάρτες, ενώ εντυπωσιακή αύξηση παρουσιάζουν οι πληρωμές με κινητά τηλέφωνα μέσω των ψηφιακών πορτοφολιών.

Σημειώνεται ότι ο συνολικός αριθμός των ενεργών καρτών πληρωμών σε κυκλοφορία στην χώρα μας στο τέλος του 2021, σύμφωνα με στοιχεία της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) ανήλθε σε 19,7 εκατ., αυξημένος κατά 6% σε σχέση με το 2020. Στις επιμέρους κατηγορίες καρτών, ο αριθμός των χρεωστικών καρτών αυξήθηκε κατά 7% και ανήλθε σε 16,8 εκατ. κάρτες. Αύξηση καταγράφηκε για πέμπτη συνεχή χρονιά στην έκδοση προπληρωμένων καρτών, οι οποίες ανήλθαν σε 1,9 εκατ., αυξημένες κατά 13%. Ο αριθμός των πιστωτικών καρτών επίσης παρουσίασε αύξηση κατά 2% και ανήλθε σε 2,9 εκατ. κάρτες.

Ο συνολικός αριθμός συναλλαγών με κάρτες πληρωμών ανήλθε σε 1.658 εκατ., από 1.150 εκατ. το 2020, παρουσιάζοντας σημαντική αύξηση κατά 44% σε σχέση με το 2020. Οι χρεωστικές κάρτες συνέχισαν να αποτελούν το κύριο υποκατάστατο των μετρητών, με ποσοστιαία συμμετοχή 92% στο συνολικό αριθμό συναλλαγών με όλα τα είδη καρτών πληρωμών. Η αξία των συναλλαγών με κάρτες πληρωμών κυμάνθηκε στα 83 δισεκ. ευρώ, αυξημένη κατά 25% συγκριτικά με το προηγούμενο έτος.

Όσο αφορά τα ψηφιακά πορτοφόλια, σύμφωνα με την Alpha Bank, υιοθετούνται περισσότερο από τις νεαρότερες ηλικιακές ομάδες, που έχουν μια ανεπτυγμένη σχέση με την ψηφιακή τεχνολογία και τις έξυπνες φορητές συσκευές. Ικανοποιητικός όμως βαθμός διείσδυσης σε μεγαλύτερους ηλικιακά καταναλωτές (45 ετών και άνω) κάτι που αποδεικνύει ότι σημειώνεται πρόοδος στην ευρύτερη διάχυση της τεχνολογίας και στην ψηφιακή μετάβαση της κοινωνίας, στην κατεύθυνση μιας κουλτούρας ανέπαφων συναλλαγών στη χώρα.