«Άνοιγμα» στον τομέα του franchise για την εταιρεία Metro

Σημαντικές επενδύσεις έχει προγραμματίσει ο όμιλος METRO AEBE, ώστε, μετά από την ολοκλήρωση των παρεμβάσεων ψύξης, κλιματισμού και φωτισμού σε κάθε κατάστημα, να επιτευχθεί μείωση της κατανάλωσης κατά 48%. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε ο διευθύνων σύμβουλος του Ομίλου, Αριστοτέλης Παντελιάδης, το κόστος ενέργειας για τον όμιλο το 2022 εκτιμάται ότι θα είναι αυξημένο κατά περίπου 7 εκατ. ευρώ, στα 26,4 εκατ. ευρώ από 19,3 εκατ. ευρώ το 2021, ενώ η κατανάλωση ρεύματος εφέτος υπολογίζεται στα 121.076 MwH από 121.794 MwH το 2021. Μέχρι το 2023, η METRO στοχεύει να καλύπτει πάνω από το 30% των ενεργειακών της απαιτήσεων από ιδιόκτητες, Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας μέσω της σημαντικής επένδυσης φωτοβολταϊκών, ύψους 18 εκατ. ευρώ. Στόχος είναι να καταστεί ενεργειακά ουδέτερη, ανεξάρτητη από ορυκτά καύσιμα (λιγνίτη και φυσικό αέριο) και η ηλεκτροδότησή της να προέρχεται αποκλειστικά από ΑΠΕ.

Επίσης, η εταιρεία διατηρεί συνεργασία με την nrg για την εγκατάσταση δικτύου φορτιστών ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων στα My market και τα METRO Cash & Carry. Η συγκεκριμένη επένδυση ανέρχεται στα 2 εκατ. ευρώ και αφορά στην κάλυψη 250 σημείων με 500 φορτιστές. Στόχος της διοίκησης είναι τον Μάρτιο του 2023 να υπάρχει πανελλαδική κάλυψη με 160 σημεία και 320 φορτιστές.

Σε επίπεδο δικτύου, σύμφωνα με όσα επισημάνθηκαν, το μερίδιο της αλυσίδας My market παρέμεινε σταθερό το 2020, ενώ στο μέσο καλάθι υπήρξε αύξηση μεγαλύτερη του 4%. Κατά τη διάρκεια του 2021, λειτούργησαν πέντε νέα καταστήματα, έγινε επέκταση σε ένα κατάστημα, ενώ άλλα τέσσερα ανακαινίστηκαν ριζικά. Παράλληλα, μικρότερες ανακαινίσεις και πρόσθετες εργασίες υλοποιήθηκαν σε 11 καταστήματα. Η αλυσίδα αριθμεί σήμερα 231 καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Το αποτύπωμα των My market πρόκειται να μεγαλώσει και με το νέο σχήμα franchise που η αλυσίδα ξεκίνησε πιλοτικά κατά τη διάρκεια του 2021 με την επωνυμία «My market Speedy». Πρόκειται για μοντέλο μικρών καταστημάτων μέχρι 200 τ.μ. που διαθέτουν 3.000 ως 4.500 ενεργούς κωδικούς προϊόντων. Οι πωλήσεις υπολογίζονται μεσοσταθμικά σε 750.000 ευρώ/ετησίως ανά κατάστημα. Το πρώτο κατάστημα λειτούργησε στην Κυψέλη και επιδιώκεται ανάπτυξη με στόχο τη δημιουργία 86 καταστημάτων σε τρία χρόνια και 290 καταστημάτων σε βάθος δεκαετίας.