Νέα παγωτά

Παρά το γεγονός ότι ένα σημαντικό ποσοστό καταναλωτών παγκοσμίως προτιμά να αγοράζει παγωτά από τις γνωστές αλυσίδες σούπερ μάρκετ και τις υπεραγορές, κυρίως λόγω των προωθητικών ενεργειών και των προσφορών, τα καταστήματα της μικρής λιανικής αποτελούν το δεύτερο μεγαλύτερο κανάλι και καταγράφει αξιοσημείωτες πωλήσεις. Όπως αναφέρουν πρόσφατες έρευνες που εξετάζουν την πορεία του κλάδου, το 2022, η αξία των πωλήσεων παγωτού στα καταστήματα της γειτονιάς αυξήθηκε κατά 3,4% σε σύγκριση με το 2021, μια τάση που συνεχίστηκε και το 2023, παρά τις ανακατατάξεις που σημειώθηκαν τα τελευταία χρόνια λόγω της πανδημίας και των συνεχών ανατιμήσεων.

Τα μίνι μάρκετ, άλλωστε, παραμένουν ανοιχτά περισσότερες ώρες από τα σούπερ μάρκετ, με αποτέλεσμα να υπάρχει μεγαλύτερο περιθώριο για τις εταιρείες να πωλήσουν τα προϊόντα τους μέσω της μικρής λιανικής. Τα παγωτά καταναλώνονται συχνά ως επιδόρπια τις απογευματινές ώρες, μετά το κυρίως γεύμα, και είναι μια κατηγορία που απευθύνεται σε κάθε ηλικία καταναλωτών. Ειδικά το καλοκαίρι, που η κατανάλωση της σοκολάτας περιορίζεται εξαιτίας των υψηλών θερμοκρασιών, αποτελούν μια ιδανική εναλλακτική, προκειμένου ο επαγγελματίας να διατηρήσει σε ικανοποιητικά επίπεδα το τζίρο του.

Η ζήτηση παραδοσιακά είναι εξαιρετικά ψηλή από το Πάσχα και μετά, τα τελευταία χρόνια όμως το αγοραστικό κοινό έχει αλλάξει συνήθειες και κατ’ επέκταση προτιμήσεις στους κωδικούς που επιλέγει. Οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής συχνά παρατηρούν ότι οι πελάτες τους αναζητούν παγωτά χωρίς συντηρητικά, χωρίς ζωικές πρώτες ύλες, χαμηλά σε θερμίδες και λιπαρά, προκειμένου να εναρμονιστούν με το μεγάλο trend της περιόδου, που δεν είναι άλλο από την υγιεινή διατροφή. Η ισχυρή ζήτηση για υγιεινά προϊόντα παγωτού οδήγησε στις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον τομέα να λανσάρουν εντελώς νέα, καινοτόμα προϊόντα που επαναπροσδιορίζουν την κατηγορία. Κι ενώ οι κλασικές γεύσεις (π.χ. βανίλια, σοκολάτα) εξακολουθούν να πρωταγωνιστούν στα ψυγεία, οι πελάτες και στα καταστήματα της μικρής λιανικής, είναι «ανοικτοί» στο να πειραματιστούν με νέες γεύσεις που συμβαδίζουν με τις σύγχρονες διατροφικές τάσεις.