Οι online αγορές γνώρισαν ραγδαία ανάπτυξη και στην Ελλάδα κατά τη διάρκεια των lockdown, όμως πλέον αποτελούν μια παγιωμένη καταναλωτική συνήθεια που ήρθε για να… μείνει. Σε αυτό καταλήγουν και τα αποτελέσματα πρόσφατης έρευνας του ΣΕΛΠΕ (Σύνδεσμος Επιχειρήσεων & Λιανικής Πωλήσεως Ελλάδος), που υλοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών και έλαβε χώρα την περίοδο 3-5 Ιουνίου 2023.

Τα αποτελέσματα καταγράφουν ένα ώριμο καταναλωτικό κοινό στα ηλεκτρονικά κανάλια με προοπτικές ανάπτυξης. Η ωριμότητα του ηλεκτρονικού εμπορίου καταγράφεται από το γεγονός της διατήρησης της αύξησης των online αγορών κατά τις περιόδους μετά την έξαρση της πανδημίας COVID και τα τότε μέτρα περιορισμού κυκλοφορίας. Σύμφωνα με την έρευνα, το 45% των χρηστών διαδικτύου προέβη σε κάποια αγορά μέσω διαδικτύου το τελευταίο 15ήμερο, ποσοστό ίδιο με τον Νοέμβριο 2022 και σαφώς αυξημένο σε σχέση με το 39% του Ιουνίου 2022. Το ποσοστό αυτό είναι μεν χαμηλότερο από την υψηλότερο μέτρηση που έχει καταγραφεί το Δεκέμβριο του 2020 (61%) στην κορύφωση της πανδημίας, αλλά σχεδόν διπλάσιο σε σχέση με τον Δεκέμβριο 2019 (26%), την τελευταία μέτρηση πριν ξεσπάσουν έκτακτες συνθήκες. Με αναγωγή, αυτό σημαίνει ότι τουλάχιστον 7 στους 10 χρήστες του διαδικτύου χαρακτηρίζονται πλέον online αγοραστές. Τα σημαντικά αυτά ποσοστά, βέβαια, είναι ακόμη μακριά από τα αντίστοιχα των ώριμων αγορών της Δυτικής και Βόρειας Ευρώπης όπου 9 στους 10 πολίτες πλέον κάνουν αγορές διαδικτυακά.