Η παγκόσμια αγορά soft drinks παρουσιάζει σταθερή αναπτυξιακή πορεία, με τον ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης να κυμαίνεται μεταξύ 3,8% και 5,6%, έχοντας ως “όπλο” τη νέα γενιά προϊόντων στα καταστήματα της μικρής λιανικής.

Σύμφωνα με την IMARC Group, η αγορά αναμένεται να αυξηθεί από 629,2 δισ. δολάρια το 2024 σε 886,2 δισ. δολάρια έως το 2033, με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 3,84% . Άλλες εκτιμήσεις, όπως αυτή της Research and Markets, προβλέπουν αύξηση από 465,36 δισ. δολάρια το 2024 σε 598,26 δισ. δολάρια το 2029, με ετήσιο ρυθμό ανάπτυξη κοντά στο 5%.

Η ανάπτυξη αυτή οφείλεται κυρίως στην αυξανόμενη ζήτηση για υγιεινότερες επιλογές, όπως αναψυκτικά με χαμηλή ή μηδενική περιεκτικότητα σε ζάχαρη, λειτουργικά ποτά και φυσικά συστατικά. Οι καταναλωτές δείχνουν προτίμηση σε προϊόντα που προσφέρουν οφέλη για την υγεία, οδηγώντας τις εταιρείες να επενδύουν σε καινοτομίες γεύσεων και συσκευασιών.

Γενικότερα, η νέα γενιά καταναλωτών αναζητά ποτά που δεν προσφέρουν μόνο δροσιστική απόλαυση, αλλά και συγκεκριμένα οφέλη για την υγεία, όπως ενίσχυση του ανοσοποιητικού, καλύτερη πέψη ή ενέργεια χωρίς την υπερβολική καφεΐνη. Επίσης, δείχνουν έντονο ενδιαφέρον για τις vegan, plant-based και gluten-free επιλογές, επιλέγοντας προϊόντα που ευθυγραμμίζονται με έναν πιο υγιεινό και ηθικό τρόπο ζωής.

Παράλληλα, η καινοτομία στη γεύση και το branding, που συνδυάζει αυθεντικότητα και digital-first προσέγγιση, ελκύει περισσότερο αυτή τη γενιά, η οποία ενημερώνεται, επιλέγει και αγοράζει μέσα από τα social media.