Σούπερ και μίνι μάρκετ

Αρκετά επηρεάστηκαν οι βιομηχανίες αναψυκτικών από την πανδημία και το lockdown που ακολούθηκε, καθώς ένα σημαντικό μέρος του τζίρου τους είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με την εστίαση και τον τουρισμό. Παρόλα αυτά, οι πωλήσεις αναψυκτικών στη μικρή λιανική και τα σούπερ μάρκετ αποτέλεσαν τονωτική ένεση για τoν κλάδο.

Πιο συγκεκριμένα, το λουκέτο της εστίασης λόγω της πανδημίας, σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς, έφερε σημαντική πτώση των εσόδων στα αναψυκτικά, ενώ οι απώλειες από τη μείωση του τουρισμού δε μπορούν να υπολογιστούν ακόμα με ακρίβεια. Η κατάσταση φαίνεται να εξισορροπείται από τις πωλήσεις αναψυκτικών στα σούπερ μάρκετ και στα καταστήματα μικρής λιανικής, που παρέμειναν ανοιχτά, όμως και σε αυτή την περίπτωση η ζήτηση παρουσίασε αρκετά «σκαμπανεβάσματα». Οι καταναλωτές δεν εμφάνισαν διάθεση να «στοκάρουν» αναψυκτικά, όπως έκαναν με άλλες προϊοντικές ομάδες, παρόλα αυτά η παραμονή κατ’ οίκον ευνόησε την κατανάλωσή τους. Αντιπροσωπευτικά της κατάστασης είναι τα στοιχεία που παρουσίασε πρόσφατα η Coca Cola. Από την εφαρμογή των περιοριστικών μέτρων η Coca Cola έχει βιώσει μία σημαντική μείωση της κατανάλωσης εκτός σπιτιού, η οποία αντιπροσωπεύει πάνω από το 40% των εσόδων της σε μερικές από τις μεγαλύτερες αγορές του τομέα όπως η Ιταλία και η Ελλάδα. Ωστόσο, ευνοήθηκε από μια αύξηση της ζήτησης στην κατανάλωση εντός σπιτιού. Η ζήτηση πάντως στα προϊόντα της κατηγορίας αναμένεται να αυξηθεί όσο ανεβαίνουν οι θερμοκρασίες.