Στην Αθήνα και η Μασούτης μέσω Προμηθευτικής

Μία από τις σημαντικότερες εξελίξεις στην αγορά, ήταν η ολοκλήρωση της εξαγοράς της αλυσίδας σούπερ μάρκετ Προμηθευτική από τη Διαμαντής Μασούτης ΑΕ, που ήταν και η μεγαλύτερη της εταιρείας, στα 42 χρόνια πορείας της στον χώρο. Η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης ΑΕ μέσω του διευθύνοντος συμβούλου της, Γιάννη Μασούτη, είχε εκφράσει την επιθυμία για επέκταση του δικτύου της, κάνοντας άνοιγμα στην Αττική και διεκδικώντας μερίδιο από την αγορά της πρωτεύουσας με δυναμικό τρόπο.

Σούπερ ΜάρκετΗ απόκτηση ενός μεσαίου μεγέθους δικτύου, όπως αυτό της Προμηθευτικής, που απαριθμεί περίπου 60 καταστήματα στην Αττική, υπολογίζεται ότι θα μεταβάλει τα δεδομένα, καθώς μετά τη γεωγραφική ανάπτυξή του σε Μακεδονία, Θράκη, Θεσσαλία, Ηπείρο, Φθιώτιδα, Αιτωλοακαρνανία, Εύβοια και στα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Θάσο, πλέον η αλυσίδα σούπερ μάρκετ Μασούτης θα διεκδικήσει μερίδιο του τζίρου από την Αττική και την Άνδρο. Το επιχειρηματικό αυτό άνοιγμα αποτελεί μάλιστα και «απάντηση» προς τις αθηναϊκές αλυσίδες σούπερ μάρκετ, που διεισδύουν στην αγορά της Βορείου Ελλάδας και αφαιρούν σημαντικό μερίδιο από τα κέρδητης εταιρείας.

Μέχρι αυτήν τη στιγμή, η Μασούτης ΑΕ απαριθμεί 273 καταστήματα, 251 καταστήματα λιανικής και 22 καταστήματα χονδρικής Cash & Carry και απασχολεί πάνω από 6.700 εργαζομένους, ενώ αναπτύσσει και δίκτυο franchise με την επωνυμία «Εxpress market» με 245 μέλη σε όλη την Ελλάδα.

ΑΒ Βασιλόπουλος: «Χτυπάει» τη μικρή λιανική με νέου τύπου franchise

Σούπερ ΜάρκετΜερίδιο της τάξης των 250 εκατ. ευρώ από τα κέρδη της μικρής λιανικής διεκδικεί η ΑΒ Βασιλόπουλος, διαμέσου ενός νέου τύπου franchise, που στοχεύει σε εγκατάσταση σε πυκνοκατοικημένες περιοχές της Αθήνας, του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης ή σε χώρους υψηλής συγκέντρωσης καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας.

Ο νέος τύπος καταστημάτων έχει δοκιμαστεί στα ήδη υπάρχοντα καταστήματα AB Shop & Go επί 18 μήνες περίπου και ο σχεδιασμός της εταιρείας προβλέπει σε ορίζοντα πενταετίας την ίδρυση 100 περίπου καταστημάτων franchise στα μεγάλα αστικά κέντρα, τα οποία και αναμένεται να λειτουργήσουν ως παραδοσιακά παντοπωλεία. Πρόκειται για χώρους λίγων τετραγωνικών με καλή οργάνωση, που θα εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες στις γειτονιές όπου αδυνατούν να εξαπλωθούν τα μεγάλα καταστήματα της ΑΒ Βασιλόπουλος.

Η εταιρεία, μέσω του προγράμματος «Το δικό μας & δικό σου», για την εξάπλωση του νέου της δικτύου προσφέρει αρκετά κίνητρα στους ενδιαφερόμενους επιχειρηματίες καλύπτοντας έως και το 80% της επένδυσης, ενώ παράλληλα παρέχει εξειδικευμένη ομάδα υποστήριξης και την ασφάλεια της επωνυμίας της.

Επιστροφή στην Ελλάδα με μεγαλεπήβολα σχέδια από την SPAR

Σούπερ ΜάρκετΜία ακόμη σημαντική εξέλιξη για την αγορά, ήταν η επιστροφή της ολλανδικής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, SPAR, στην Ελλάδα, τρία χρόνια μετά τη λήξη της συνεργασίας της με τον Βερόπουλο. Με τα πρώτα καταστήματά της να ανοίγουν τις πύλες τους σε τουριστικούς προορισμούς, όπως η Σκιάθος και η Κρήτη, και τη σταδιακή λειτουργία καταστημάτων σε περιοχές του λεκανοπεδίου της Αττικής, όπως Γλυφάδα, Νέο Ηράκλειο και Άγιοι Ανάργυροι, η SPAR αναμένεται να διεκδικήσει το δικό της μερίδιο σε μια ιδιαίτερα ανταγωνιστική αγορά.

Τα περισσότερα σημεία ανήκουν σε μέλη του ομίλου αγορών Αστέρας, ο οποίος θα αποτελέσει τον κύριο «κορμό» του δικτύου, παράλληλα όμως συμμετέχουν και μέλη άλλων ομίλων και μεμονωμένοι επαγγελματίες της λιανικής, κυρίως πρώην franchisees της Μαρινόπουλος. Η ομάδα της SPAR για την επιτυχή εδραίωσή της στην ελληνική αγορά σχεδιάζει ενισχυμένες προσφορές, κοινές σε όλα τα καταστήματα και λανσάρισμα προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας σε όλες τις κατηγορίες, που υπολογίζεται ότι θα φτάσουν τους 1.400 κωδικούς έναντι των 500, που κυκλοφορούν αυτή τη στιγμή με την επωνυμία SPAR.

Στόχος για την εταιρεία είναι η δημιουργία περισσότερων από 350 καταστήματα σε όλη την επικράτεια σε βάθος τετραετίας και φιλοδοξεί μέχρι το 2021 να έχει διαχειριστικό έλεγχο σε 1,20 δισ. ευρώ συνολικών πωλήσεων, κατακτώντας μερίδιο αγοράς που θα ξεπερνάει συνολικά το 12% της ελληνικής αγοράς. Τα πρώτα 10 καταστήματα θα είναι έτοιμα μέσα στον Ιούλιο και υπολογίζεται ότι θα ανέλθουν σε 80 μέχρι το τέλος του έτους. Η SPAR είναι μια συνεταιριστική εταιρεία με παρουσία σε 47 χώρες, που συνεργάζεται με ανεξάρτητους λιανεμπόρους ανά τον κόσμο και απαριθμεί περίπου 13.000 καταστήματα.