Λήγει σήμερα, 5 Νοεμβρίου 2025, η προθεσμία που είχε παρατείνει το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης για όσους πολίτες επιθυμούν να προχωρήσουν αυτοπροσώπως στην έκδοση του Προσωπικού Αριθμού (Π.Α.) – του νέου «ψηφιακού κλειδιού» που θα συνοδεύει κάθε πολίτη εφ’ όρου ζωής, αποτελώντας το βασικό στοιχείο ταυτοποίησης για όλες τις δημόσιες υπηρεσίες, αλλά και σταδιακά για πλήθος ιδιωτικών συναλλαγών.

Όσοι δεν εκδώσουν μόνοι τους τον Π.Α. εντός της προθεσμίας, θα λάβουν αυτόματα έναν αριθμό που θα δημιουργηθεί από το σύστημα. Σε αυτή την περίπτωση, τα δύο πρώτα ψηφία, τα οποία κανονικά επιλέγει ο πολίτης, θα οριστούν τυχαία, όπως και τα υπόλοιπα ψηφία, ώστε κάθε αριθμός να παραμένει μοναδικός. Το τρίτο ψηφίο, που είναι γράμμα, παράγεται επίσης αυτόματα.

Για την έκδοση της νέας ταυτότητας, η ύπαρξη του Προσωπικού Αριθμού είναι προϋπόθεση, καθώς αυτός αναγράφεται στο πίσω μέρος της. Ο Π.Α. είναι μόνιμος, αμετάβλητος και παραμένει ίδιος ανεξάρτητα από οποιαδήποτε αλλαγή στοιχείων, όπως ο αριθμός ταυτότητας, η διεύθυνση κατοικίας ή άλλα μητρώα.

Διαδικασία Έκδοσης Π.Α.

Κάθε πολίτης που διαθέτει ΑΦΜ μπορεί να εκδώσει τον Προσωπικό Αριθμό γρήγορα και εύκολα, εξασφαλίζοντας ενιαία ταυτοποίηση για τις συναλλαγές του με το Δημόσιο, χωρίς να απαιτείται πλέον η χρήση ΑΜΚΑ ή αριθμού ταυτότητας.

Η διαδικασία πραγματοποιείται μέσω της πλατφόρμας pa.gov.gr, με είσοδο μέσω των κωδικών Taxisnet και ενός δηλωμένου αριθμού κινητού τηλεφώνου στο Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ), ώστε να διασφαλίζεται η ασφάλεια και η προστασία των προσωπικών δεδομένων.

Μετά την είσοδο στην εφαρμογή, ο πολίτης πραγματοποιεί διπλή ταυτοποίηση (OTP) και έχει τη δυνατότητα να ελέγξει και να επιβεβαιώσει τα στοιχεία του, όπως αυτά εμφανίζονται στα κρατικά μητρώα. Εάν εντοπιστούν ανακρίβειες, μπορεί να ζητήσει διόρθωση είτε μέσω της πλατφόρμας myInfo είτε με φυσική παρουσία στα ΚΕΠ ή άλλες αρμόδιες υπηρεσίες. Μετά τον αυτόματο συγχρονισμό των μητρώων, εκδίδεται ο Προσωπικός Αριθμός, ο οποίος παραμένει αμετάβλητος για ολόκληρη τη ζωή του πολίτη.

Επιπλέον, η πλατφόρμα επιτρέπει την υποβολή αιτημάτων διόρθωσης και μεταβολών, εξασφαλίζοντας την εγκυρότητα και την επικαιρότητα των δημοσίων δεδομένων. Οι διορθώσεις μπορούν να πραγματοποιηθούν τόσο ψηφιακά όσο και με φυσική παρουσία σε ΚΕΠ, δημόσιες υπηρεσίες ή προξενεία για τους κατοίκους του εξωτερικού, ενισχύοντας τη διαφάνεια και την αξιοπιστία της δημόσιας διοίκησης.

Για ειδικές κατηγορίες πολιτών προβλέπονται ιδιαίτερες διαδικασίες. Τα ανήλικα παιδιά θα αποκτούν Π.Α. μέσω του γονέα ή κηδεμόνα τους, είτε μέσω myInfo είτε στα ΚΕΠ. Οι πολίτες χωρίς πρόσβαση σε Taxisnet ή κινητό τηλέφωνο, όπως και οι δικαστικοί συμπαραστάτες, μπορούν να ολοκληρώσουν τη διαδικασία με φυσική παρουσία σε ταχυδρομικό κατάστημα ή προξενείο, προσκομίζοντας τα απαραίτητα έγγραφα ταυτοποίησης.

Χρήσιμες Διευκολύνσεις

Για την ομαλή ολοκλήρωση της διαδικασίας:

  • Οι πολίτες μπορούν να ελέγξουν τον δήμο εγγραφής τους μέσω σχετικών εγγράφων από το gov.gr, όπως το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.

  • Οι γονείς ενημερώνονται αυτόματα για την απόδοση ΑΦΜ στα ανήλικα τέκνα μέσω των ψηφιακών εφαρμογών της ΑΑΔΕ.