Αρκετές αλλαγές στην καταναλωτική συμπεριφορά των πελατών τους είδαν την τελευταία διετία όχι μόνο τα σούπερ μάρκετ αλλά και τα καταστήματα της μικρής λιανικής. Εκτός από την τιμή, που αποτελεί ένα σταθερό κριτήριο αγορών, η τάση για πιο υγιεινές επιλογές παίζει βασικό πια ρόλο, ενώ η βιωσιμότητα έχει αρχίσει να αποτελεί έναν ακόμα παράγοντα, που λαμβάνουν υπόψη οι καταναλωτές πριν τοποθετήσουν τα προϊόντα στο καλάθι.

Ένα σημαντικό ποσοστό, εξαιτίας των μεταβολών στις αντιλήψεις που προκάλεσε η πανδημία, εξετάζει θέματα βιωσιμότητας όταν αγοράζει τρόφιμα. Σημαντική φαίνεται να είναι η συσκευασία προϊόντων ή ο τρόπος παράδοσής τους. Σε πρόσφατη μάλιστα έρευνα, στην ερώτηση κατά πόσον η βιωσιμότητα παίζει σημαντικό ρόλο στις αγορές τροφίμων, οι συμμετέχοντες απάντησαν θετικά με μέσο όρο 4,69/7. Παρά το γεγονός ότι η βιωσιμότητα αποτελεί βασικό κριτήριο επιλογής, το καταναλωτικό κοινό εξακολουθεί να θεωρεί την υγεία ως πρωταρχικό παράγοντα όσον αφορά την αγορά προϊόντων.