• ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • Εταιρικά Νέα
    • Οικονομία
    • Έρευνα & Στατιστικά
    • Εκθέσεις-Εκδηλώσεις
    • Ρεπορτάζ Εκθέσεων
    • Διεθνή
  • ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
    • Συνεντεύξεις
    • Success Story
    • Μικροί Παραγωγοί
    • Παρουσιάσεις εταιρειών
    • Μίνι Μάρκετ & Περίπτερα
  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
    • Αφιέρωμα
    • Έρευνα
    • Ρεπορτάζ
  • ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΜΠΟΡΟΥ
  • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
Αναζήτηση
30.1 C
Αθήνα
Δευτέρα 16, Ιούνιος 2025
  • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
  • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
  • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Mini Market Magazine
  • ΑΡΧΙΚΗ
  • ΝΕΑ ΠΡΟΪΟΝΤΑ
  • ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ
    • ΌλαΕταιρικά ΝέαΟικονομίαΈρευνα & ΣτατιστικάΕκθέσεις-ΕκδηλώσειςΡεπορτάζ ΕκθέσεωνΔιεθνή
      : «Τσουχτερό» πρόστιμο στη Μινέρβα
      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      ΜΙΝΕΡΒΑ: Ισχυρά brands στο χαρτοφυλάκιό της με έγκριση της Επιτροπή Ανταγωνισμού

      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Instant payments: Πως πληρώνουν οι Έλληνες με βάση την ηλικία

      "Συμμορφώθηκε" μετά τα πρόστιμα το 96% των επιχειρήσεων
      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Πρόστιμα 163.000 ευρώ από τη ΔΙΜΕΑ για παραβάσεις στην αγορά

      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Στρατηγική συνεργασία Wolt – Σκλαβενίτη

  • ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ
    • ΌλαΣυνεντεύξειςSuccess StoryΜικροί ΠαραγωγοίΠαρουσιάσεις εταιρειώνΜίνι Μάρκετ & Περίπτερα
      ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

      Οργάνωση ψυγείων σούπερ μάρκετ: 5 Tips για λειτουργικότητα και φρεσκάδα!

      ΠΡΟΣΩΠΑ ΚΑΙ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

      Μίνι μάρκετ σε κοντέινερ από τη VamosKiosk

      Παρουσιάσεις εταιρειών

      NAPCOM: Αξεσουάρ Κινητής Τηλεφωνίας για μίνι μάρκετ

      Healthier Choice
      Συνεντεύξεις

      Healthier Choice

  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
    • ΌλαΑφιέρωμαΈρευναΡεπορτάζ
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Liquid Food: Νέο trend στα ψυγεία της μικρής λιανικής

      Πλήγμα για τον καφέ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Καφές: Η “σταθερή αξία” της μικρής λιανικής

      ΙΕΛΚΑ: Επώνυμα προϊόντα επιλέγουν οι καταναλωτές στα σούπερ μάρκετ
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Σύγκριση τιμών σε 8 ευρωπαϊκές χώρες – Τι δείχνει έρευνα του…

      Τα ελληνικά προϊόντα "κλέβουν" τις εντυπώσεις στα Βαλκάνια
      ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

      Παραποιημένα τρόφιμα – Η αόρατη απειλή για την υγεία και τις…

  • ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΜΠΟΡΟΥ
  • ΑΡΧΕΙΟ ΤΕΥΧΩΝ
Αρχική ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ Ρεπορτάζ Πρατήρια βενζίνης: Νέα τάση με μικρές αγορές
πρατήρια βενζίνης Νέα τάση με μικρές αγορές
  • ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
  • Ρεπορτάζ

Πρατήρια βενζίνης: Νέα τάση με μικρές αγορές

19/07/2018
4188

Αναψυκτικά, τσιγάρα, παγωτά, ακόμη και ΣΚΡΑΤΣ τοποθετημένα αρμονικά δίπλα σε λάδια αυτοκινήτου, κάρβουνα, παραφλού και ανταλλακτικά υαλοκαθαριστήρων. Η νέα τάση στην αγορά θέλει τα πρατήρια βενζίνης να μετατρέπονται και σε καταστήματα ψιλικών, αυξάνοντας τον ανταγωνισμό στα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική.

 

Της Ελένης Σαραντάκη

Με τον τζίρο της μικρής λιανικής στην Ελλάδα να υπολογίζεται στα 4 δισ. ευρώ, ήταν δεδομένο ότι εν μέσω κρίσης, ο ανταγωνισμός για ένα μέρος της συγκεκριμένη «πίτας», θα αυξανόταν από διάφορες πλευρές.

πρατήρια βενζίνης Νέα τάση με μικρές αγορέςΌπως και συνέβη δηλαδή, γιατί ήδη έχουν κάνει την εμφάνισή τους νέου τύπου καταστήματα που φιλοδοξούν να «χτυπήσουν» τα μίνι μάρκετ και τα υπόλοιπα καθιερωμένα σημεία της μικρής λιανικής. Από τη μια έχουμε τα καταστήματα «γειτονιάς» από τις μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, και από την άλλη τα πρατήρια καυσίμων, τα οποία και μετατρέπονται σιγά-σιγά σε μικρές αγορές.

Εξαιτίας των οικονομικών δυσχερειών που προκάλεσε η κρίση και η υπερφορολόγηση των υγρών καυσίμων, πολλοί ιδιοκτήτες πρατηρίων αναζήτησαν νέες πηγές εσόδων και διεύρυναν την γκάμα των προϊόντων τους, είτε περιστασιακά, είτε οργανωμένα, με τη βοήθεια και των ίδιων των εταιρειών πετρελαιοειδών. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η είσοδος του ΣΚΡΑΤΣ στα πρατήρια της ΕΚΟ και της Aegean, λίγο καιρό μετά την κυκλοφορία του στα μίνι μάρκετ, αλλά και η προσπάθεια της Revoil να κλείσει με τον ΟΠΑΠ αντίστοιχη συμφωνία, προκειμένου να εντάξει τη διάθεση τυχερών παιγνίων στα καταστήματά της.

Πρατήρια και μίνι μάρκετ μαζί

Το ΣΚΡΑΤΣ βέβαια, δεν είναι το μόνο προϊόν που πέρασε από τη διάθεση της μικρής λιανικής στα πρατήρια, αφού τα τελευταία χρόνια παρατηρείται η μαζική εμφάνιση «καταστημάτων ευκολίας», που εντείνουν τον ανταγωνισμό και υπολογίζεται ότι μειώνουν τα κέρδη των μικρών επιχειρήσεων του χώρου κατά 4% κάθε χρόνο. Κι αυτό γιατί σε ένα πρατήριο καυσίμων μπορεί κανείς να βρει σήμερα μια μεγάλη γκάμα προϊόντων της μικρής λιανικής.

Τα πρατήρια υγρών καυσίμων προσφέρουν και την πολυτέλεια της εύκολης στάθμευσης ακόμα και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, ως ένα πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού με τα μίνι μάρκετ.

Κι αν τα αναψυκτικά και τα προϊόντα ψυγείου αποτελούσαν πάντα μία επιλογή σε ένα πρατήριο, το ίδιο δεν ισχύει και για τα τσιγάρα, τα χαρτικά και τα τρόφιμα. Κι όμως πλέον, το να βρεις σοκολάτες, κρουασάν και πατατάκια δίπλα σε λάδια αυτοκινήτου είναι το πλέον πιθανό σενάριο. Κι αυτό, γιατί η μικρή αγορά, που ενσωματώθηκε πια στα πρατήρια υγρών καυσίμων, δεν περιλαμβάνει μόνο είδη για την κάλυψη των αναγκών του αυτοκινήτου, όπως συνηθιζόταν την προηγούμενη δεκαετία, αλλά στοχεύει και στην κατανάλωση προϊόντων από τον ίδιο τον οδηγό, που παρουσιάζεται πρόθυμος να διαθέσει λίγα επιπλέον ευρώ, όσο αναμένει να γεμίσει το ντεπόζιτο του αυτοκινήτου του.

Τα πλεονεκτήματα των πρατηρίων

Κι αν τα σούπερ μάρκετ γειτονιάς έχουν αρκετές δυσκολίες στην αντιμετώπιση του ανταγωνισμού της μικρής λιανικής (πολλά λειτουργικά έξοδα, μικρότερα περιθώρια κέρδους, υποχρέωση για αγορά συγκεκριμένων προϊόντων), το ίδιο δεν ισχύει και για τα πρατήρια καυσίμων. Κι αυτό γιατί τα πρατήρια διαθέτουν μία σειρά από πλεονεκτήματα που προσφέρουν αρκετά «όπλα» έναντι του ανταγωνισμού.

Σύρετε για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου…

 

tab opinion

Γκαλής Κώστας

πρατήρια βενζίνης Νέα τάση με μικρές αγορές«Δεν ψωνίζουν στα πρατήρια»

Τη μειωμένη κίνηση, ακόμη και κατά την καλή περίοδο του Μαΐου και του Ιουνίου, επεσήμανε στο περιοδικό μας ο κ. Κώστας Γκαλής στο μίνι μάρκετ επί της οδού Δεληγιάννη στην Πεντέλη, χωρίς να πιστεύει πάντως ότι οφείλεται στην αύξηση του ανταγωνισμού. «Νομίζω ότι το πρόβλημα είναι οικονομικό. Δεν έχει ο κόσμος να χαλάσει όσα και πριν. Εμείς εδώ είμαστε μίνι μάρκετ γειτονιάς οπότε δεν νομίζω ότι μας επηρεάζει ιδιαίτερα ο ανταγωνισμός» μας εξήγησε.

Πρώτα από όλα, έχουν σταθερή πελατεία. Κάθε οδηγός αυτοκινήτου πηγαίνει τακτικά σε κάποιo πρατήριο υγρών καυσίμων για τον ανεφοδιασμό του και άρα οι πελάτες υπάρχουν ήδη και για τις μικρές αγορές μέσα στα πρατήρια.

πρατήρια βενζίνης Νέα τάση με μικρές αγορέςΕπίσης, σε ένα πρατήριο υπάρχει και η πολυτέλεια της εύκολης στάθμευσης ακόμα και σε πυκνοκατοικημένες περιοχές, γεγονός που αποτελεί πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού με τα μίνι μάρκετ. Πολλά από τα συγκεκριμένα καταστήματα μάλιστα είναι και διαρκώς ανοικτά, όλο το 24ωρο, ενώ σε κάθε περίπτωση λειτουργούν σε ωράρια αντίστοιχα των μίνι μάρκετ και των καταστημάτων ψιλικών. Τέλος, ο χρόνος αναμονής σε ένα πρατήριο είναι μικρός αλλά δεδομένος και άρα μπορεί εύκολα να καλυφθεί με μια γρήγορη αγορά προϊόντων, ειδικά όταν αυτά υπάρχουν σε αφθονία.

Βενζινάδικα-παντοπωλεία σε όλη την Ελλάδα

Η τάση που θέλει τα πρατήρια υγρών καυσίμων να μετατρέπονται σε μικρά παντοπωλεία, είναι πια μαζική και αφορά όλη την Ελλάδα, όχι μόνο μέσω των οργανωμένων δικτύων, αλλά και ατομικά. Είναι χαρακτηριστικό ότι ο αριθμός των βενζινάδικων που είναι ταυτόχρονα και μίνι μάρκετ έχει πολλαπλασιαστεί στην Αθήνα. Μια γρήγορη βόλτα σε κάποια από αυτά δε, ήταν αρκετή για να αναδείξει το πλήθος των προϊόντων που μπορεί να βρει κανείς σε ένα πρατήριο υγρών καυσίμων σήμερα.

Ενδεικτικά, σε πρατήριο της ΕΚΟ επί της οδού Αργυρουπόλεως, στην Αργυρούπολη, βρήκαμε καπνικά είδη, αναψυκτικά, χυμούς, πάγο, μια μεγάλη γκάμα από σνακς, παγωτά, κάρτες ανανέωσης χρόνου κινητής τηλεφωνίας, προϊόντα δηλαδή που παραδοσιακά προμηθεύεται κάποιος από ένα μίνι μάρκετ. Παρόμοια ήταν η κατάσταση και σε πρατήριο της Ελίν στη λεωφόρο Κωνσταντίνου Καραμανλή 30, στη Βούλα. Δίπλα στα αξεσουάρ αυτοκινήτου υπήρχαν τσιγάρα, αναψυκτικά, τύπος, τσίχλες, καραμέλες και πατατάκια σε ένα καλοστημένο και ευρύχωρο περιβάλλον.

πρατήρια βενζίνης Νέα τάση με μικρές αγορές

Όσον αφορά δε, τη συνεργασία των δικτύων πρατηρίων καυσίμων με μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ, όπως η ΑΒ Βασιλόπουλος, το μεγάλο πλεονέκτημα αυτών των υποκαταστημάτων, πέρα από τη βαρύτητα της επωνυμίας τους, είναι η καλή οργάνωση και η μεγάλη ποικιλία προϊόντων, ανάλογα με τις ανάγκες της περιοχής. Επιπλέον, λόγω της υψηλής επισκεψιμότητας, τα συγκεκριμένα καταστήματα είναι σε θέση να εξασφαλίζουν χαμηλότερες τιμές από τα μίνι μάρκετ και να βγάζουν προσφορές σε κάποια είδη, όπως παρατηρήθηκε από την επίσκεψη μας σε πρατήριο της Shell με παράρτημα της ΑΒ Βασιλόπουλου επί της λεωφόρου Βάρης Κορωπίου, στο Κορωπί.

«Κλειδί» οι καλύτερες τιμές χονδρικής

Σύμφωνα με τη ΣΤΟΧΑΣΙΣ-Σύμβουλοι Επιχειρήσεων ΑΕ, που εκπονεί κλαδικές μελέτες παρουσιάζοντας την υφιστάμενη κατάσταση και τις προοπτικές της αγοράς, οι ιδιοκτήτες των μίνι μάρκετ, προκειμένου να γίνουν πιο ανταγωνιστικοί, θα πρέπει σίγουρα να μεταβάλουν κάποια από τα χαρακτηριστικά της μέχρι πρότινος λειτουργίας τους. Η συνεργασία μεταξύ των μικρών λιανεμπόρων κρίνεται απαραίτητη, για να ενισχύσουν τη διαπραγματευτική τους ικανότητα με τους προμηθευτές, διεκδικώντας καλύτερες τιμές χονδρικής.

Η επέκταση της βάσης των προϊόντων τους και ο περιορισμός της εξάρτησής τους από τα καπνικά προϊόντα θα μπορούσε να βελτιώσει τα έσοδά τους, ενώ η αξιοποίηση της τεχνολογίας και των δυνατοτήτων του marketing παρουσιάζεται ως το εφαλτήριο για τη σταδιακή αύξηση των πωλήσεων.

Σύρετε για να διαβάσετε τη συνέχεια του άρθρου…

 

tab opinion

Καρίκα Βασιλική

πρατήρια βενζίνης Νέα τάση με μικρές αγορές«Δεν αντέχει η αγορά»

 Όποιος λέει ότι βγάζει εύκολα χρήματα από αυτή τη δουλειά, λέει ψέματα. Είμαστε εδώ όλη τη μέρα για το μεροκάματο. Δεν αντέχει η αγορά» υποστήριξε στο περιοδικό μας. Όσον αφορά την αύξηση του ανταγωνισμού μέσω και των πρατηρίων υγρών καυσίμων, πάντως, δεν έδειξε να ανησυχεί. «Όσα βάλουν και τσιγάρα, θα έχουν κίνηση σε αυτό τον τομέα, αλλά τα κέρδη μας εκεί είναι έτσι κι αλλιώς ελάχιστα. Γενικά δεν πιστεύω ότι θα δημιουργήσουν ανταγωνισμό. Άντε να πάρουν κανένα νερό ή κάτι τέτοιο. Πιστεύω όμως ότι θα έχουν πιο υψηλές τιμές σε σχέση με εμάς» τόνισε.

  • ΕΤΙΚΕΤΕΣ
  • marketing
  • μίνι μάρκετ
Facebook
Twitter
Google+
Pinterest
WhatsApp
    Προηγούμενο άρθροΜπισκότα Cookielicious σε 2 γεύσεις
    Επόμενο άρθροQ-Zone: Οφέλη για κάθε μικρή επιχείρηση με το «έξυπνο» ταμείο

    ΠΑΡΟΜΟΙΑ ΑΡΘΡΑΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

    ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Liquid Food: Νέο trend στα ψυγεία της μικρής λιανικής

    Πλήγμα για τον καφέ ο ειδικός φόρος κατανάλωσης
    ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Καφές: Η “σταθερή αξία” της μικρής λιανικής

    ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Μικρή λιανική και χυμοί: Τι επιλέγουν οι καταναλωτές το 2025

    ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Πράσινες συσκευασίες – Το νέο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τα μίνι μάρκετ

    ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ

    Κεφίρ: Σταθερή αξία στην υγιεινή διατροφή και στη μικρή λιανική

    Η Digital Content προχώρησε στην κυκλοφορία του «Mini Market». Το περιοδικό απευθύνεται στον επαγγελματία της αγοράς της Μικρής Λιανικής.
    Email: info@minimarketmag.gr

    ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΣΥΝΔΕΣΜΟΙ

    • ΤΟ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΜΠΟΡΟΥ
    • ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΔΡΟΜΗΤΗ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

    NEWSLETTER

    Ευχαριστούμε για την εγγραφή σας!

    • ΠΟΙΟΙ ΕΙΜΑΣΤΕ
    • ΟΡΟΙ ΧΡΗΣΗΣ
    • ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΑΠΟΡΡΗΤΟΥ
    • ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
    • ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
    © Mini Market 2018-2021 | Κατασκευή & Ανάπτυξη UThink

    To minimarketmag.gr χρησιμοποιεί cookies. Τα cookies μας βοηθούν να προσφέρουμε τις υπηρεσίες μας. Με την πρόσβαση σας στο minimarketmag.gr αποδέχεστε την χρήση των cookies σε αυτό. Ρυθμίσεις

    minimarket-logo
    Powered by GDPR plugin
    Σχετικά με τα Cookies

    Ο όρος «cookie» αναφέρεται σε ένα μικρό αρχείο δεδομένων που αποτελείται αποκλειστικά από μια σειρά πληροφοριών σε μορφή κειμένου, το οποίο ο ιστότοπος μεταφέρει στο πρόγραμμα πλοήγησης ιστού που βρίσκεται στο σκληρό δίσκο του υπολογιστή σας, είτε προσωρινά καθ’ όλη τη διάρκεια της επίσκεψής σας, είτε μερικές φορές για μεγαλύτερες περιόδους, ανάλογα με τον τύπο του cookie. Τα cookies εκτελούν διάφορες λειτουργίες (για παράδειγμα, σας ξεχωρίζουν από τους άλλους επισκέπτες του ίδιου ιστοτόπου ή θυμούνται ορισμένα πράγματα για εσάς, όπως τις προτιμήσεις σας) και χρησιμοποιούνται από τους περισσότερους ιστότοπους για να βελτιώσουν την εμπειρία σας ως χρήστη τους.

    Κάθε cookie είναι μοναδικό για το πρόγραμμα πλοήγησής σας και περιέχει ορισμένες ανώνυμες πληροφορίες. Ένα cookie συνήθως περιέχει το όνομα του πεδίου από όπου προήλθε το cookie, τη «διάρκεια ζωής» του cookie καθώς και μία τιμή (συνήθως με τη μορφή ενός τυχαίως παραχθέντα μοναδικού αριθμού).

    Μπορείτε να απενεργοποιήσετε τα Cookies από την επιλογή αριστερά ή να διαβάσετε περισότερα για τα Cookies εδώ.

    Απαραίτητα Cookies

    Σε αυτόν τον ιστότοπο, χρησιμοποιούμε τα cookies για να βελτιώσουμε την εμπειρία της χρήσης του ιστοτόπου από τους επισκέπτες του. Η λειτουργία του ιστοτόπου θα επηρεαστεί σημαντικά αν απενεργοποιήσετε ή αν δεν αποδεχθείτε την χρήση των cookies.

    Τα cookies που μόλις απενεργοποιήσατε είναι απαραίτητα για τη σωστή λειτουργία της ιστοσελίδας. Οι προτιμήσεις σας δεν θα μπορούν στο εξής να αποθηκευθούν. Αυτό σημαίνει ότι κάθε φορά που επισκέπτεστε τη σελίδα μας θα πρέπει να ενεργοποιείτε ή να απενεργοποιείτε τα cookies.