Οι τουρίστες που επισκέπτονται την Ελλάδα δεν περιορίζονται πλέον στις εμπειρίες ή τη φιλοξενία – πραγματοποιούν και ουσιαστικές αγορές ταχυκίνητων καταναλωτικών προϊόντων (FMCG), ενισχύοντας σημαντικά την εγχώρια αγορά. Αυτό προκύπτει από την πρόσφατη έρευνα της NielsenIQ με τίτλο «From Aisles to Islands – Shopper Behavior of Tourists in Greece», η οποία διεξήχθη το καλοκαίρι του 2025 σε 14 τουριστικές περιοχές με τη συμμετοχή 2.010 επισκεπτών από 11 χώρες.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, το 94% των τουριστών προχωρά σε αγορές ειδών grocery, με το εμφιαλωμένο νερό (82%) και τη μπίρα (41%) να κατέχουν τις πρώτες θέσεις στις προτιμήσεις. Οι επιλογές γίνονται κυρίως με βάση την προέλευση, την τιμή και τη διαθεσιμότητα των προϊόντων, ενώ η αυθόρμητη αγορά κυριαρχεί σε κατηγορίες όπως τα αναψυκτικά και τα σνακ.

Κομβικό ρόλο σε αυτές τις αγορές παίζουν τα mini markets, τα οποία αναδεικνύονται σε σημείο αναφοράς για τους τουρίστες. Εξυπηρετούν τις καθημερινές και απρόβλεπτες ανάγκες των επισκεπτών, προσφέροντας ευκολία, ταχύτητα και πρόσβαση σε βασικά είδη σε κάθε γωνιά της χώρας. Σε αντίθεση με τα σούπερ μάρκετ, που συγκεντρώνουν το 40% των προγραμματισμένων δαπανών, τα mini markets κυριαρχούν στις on-the-go και last-minute αγορές, καλύπτοντας άμεσα τις ανάγκες του ταξιδιώτη.

Παράλληλα, οι τουρίστες αξιολογούν θετικά την αγοραστική εμπειρία: πάνω από 9 στους 10 δηλώνουν ικανοποιημένοι από την ποικιλία και την οργάνωση των καταστημάτων.

Αξιοσημείωτο είναι ότι σχεδόν οι μισοί (48%) επισκέπτονται την Ελλάδα για πρώτη φορά, ενώ οι αγοραστικές τους συμπεριφορές επηρεάζονται από τη διάρκεια παραμονής, τον τύπο ταξιδιού και τη σύνθεση της παρέας — με τις μικρές αγορές της στιγμής να παραμένουν ο αδιαμφισβήτητος «πρωταγωνιστής» του ελληνικού τουριστικού καλαθιού.