Ο χαλβάς αποτελεί το σήμα «κατατεθέν» της Καθαράς Δευτέρας και σπάνια απουσιάζει από το ελληνικό τραπέζι. Πολλά είναι τα μίνι μάρκετ που έχουν επενδύσει σε προϊόντα που σχετίζονται με τη Σαρακοστή, μεταξύ των οποίων και ο χαλβάς, παρά το γεγονός ότι φέτος η πανδημία έχει ανατρέψει τα δεδομένα και υπάρχουν ακόμα και χιλιομετρικοί περιορισμοί στις αγορές των καταναλωτών.

Και μπορεί η απλή παραδοσιακή συνταγή να παραμένει εξαιρετικά δημοφιλείς στις προτιμήσεις των πελατών σε σούπερ μάρκετ και μικρή λιανική, τα τελευταία χρόνια όμως οι σύγχρονες πιο υγιεινές διατροφικές τάσεις έχουν επηρεάσει και την παραγωγή του χαλβά. Οι εγχώριες βιομηχανίες όπως η Αφοί Χαΐτογλου ή η Όλυμπος-Παπαγιάννη έχουν λανσάρει αρκετά προϊόντα με στοιχεία καινοτομίας, προσφέροντας εναλλακτικές προτάσεις ακόμα και σε ατομική συσκευασία.

Ο χαλβάς στις γεύσεις βανίλια, κακάο, μέλι, φιστίκι, αποτελεί την πρώτη επιλογή για το σαρακοστιανό τραπέζι της οικογένειας, αλλά στην αγορά είναι διαθέσιμες και πιο γκουρμέ παρασκευές με φρούτα. Οι παρασκευές με ταχίνι ολικής άλεσης, με stevia ή χαρουπόμελο κερδίζουν επίσης έδαφος, καθώς ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις αυτών που ακολουθούν ένα ισορροπημένο διαιτολόγιο και αναζητούν προϊόντα με λιγότερες θερμίδες.