Οι μικρομεσαίοι ανατρέπουν τη

Οι τελευταίοι μήνες ήταν δύσκολοι τόσο για τα νοικοκυριά όσο και για τις επιχειρήσεις, αφού η ραγδαία αύξηση των τιμών έχει ως αποτέλεσμα να συρρικνώνεται το διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών και τα καταστήματα πώλησης τροφίμων να υιοθετούν νέες στρατηγικές.

Από τη μία πλευρά οι καταναλωτές αλλάζουν συμπεριφορά, αφού η στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας και η σύγκριση τιμών online αποτελούν τρόπους αντιμετώπισης της ακρίβειας, τη στιγμή που νέες αυξήσεις σε βασικά αγαθά αναμένονται και το Σεπτέμβριο. Από την άλλη πλευρά, τα σούπερ μάρκετ μειώνουν τις προσφορές και τις εκπτώσεις, συνεχίζοντας την επέκτασή τους με νέα καταστήματα. Οι μεγάλοι «παίκτες» του κλάδου προχωρούν σε νέες εξαγορές, αφού πρόσφατα ανακοινώθηκε η απόκτηση γιαννιώτικης αλυσίδας από τη Σκλαβενίτης, η συμφωνία της Μασούτης με την αλυσίδα ΣΥΝΚΑ και η απόκτηση της εταιρείας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες από την Κρητικός. Παράλληλα, η επιστροφή της Carrefour άλλαξε για ακόμα μια φορά τα δεδομένα, ασκώντας πιέσεις και στη μικρή λιανική, η οποία πασχίζει να επιβιώσει μέσα σε ένα ιδιαίτερα ανταγωνιστικό τοπίο που έχουν πραγματοποιήσει είσοδο και αρκετές εταιρείες delivery.

Παράλληλα, αυξημένο ενδιαφέρον παρουσιάζουν και τα μέτρα που θα ανακοινώσει η κυβέρνηση. Το food pass παραμένει στην πρώτη γραμμή αφού το voucher θα διευκολύνει τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες όσων αφορά τις αγορές τροφίμων και άλλων ειδών πρώτης ανάγκης.