Στα 4,5 τρισ. ευρώ οι πωλήσεις των

Η περίοδος των θερινών εκπτώσεων ξεκίνησε με την ελπίδα για μεγαλύτερους τζίρους στο λιανεμπόριο, μια σειρά από απρόβλεπτους παράγοντες (καύσωνας, πληθωρισμός κ.α.) όμως φέρεται να προκάλεσε την ανατροπή. Η αισιοδοξία που είχε καταγραφεί στο εμπόριο το προηγούμενο εξάμηνο έχει μετατραπεί, με αφορμή και τον τζίρο των εκπτώσεων, σε ανησυχία και προβληματισμό για το μέλλον με τις προσδοκίες να είναι μοιρασμένες μεταξύ αισιοδοξίας, διατήρησης στα ίδια επίπεδα και σε χειρότερα επίπεδα χωρίς να υπάρχει κυρίαρχη τάση. Αυτά προκύπτουν από την έρευνα του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών για την θερινή εκπτωτική περίοδο.

Σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας, χειρότερος, σε σχέση με πέρυσι, ήταν ο τζίρος των θερινών εκπτώσεων για σχεδόν έναν στους δύο εμπόρους. Ένας στους τρεις είχε ίδιο τζίρο με πέρυσι και ένας στους πέντε (18,3%) δήλωσε ότι είχε αύξηση τζίρου.

Ο δείκτης αισιοδοξίας, από το 61% που είχε διαμορφωθεί μετά το πέρας των χειμερινών εκπτώσεων έχει μειωθεί σήμερα στο 26%.

Επίσης, ένας στους δυο δήλωσε ότι ο τουρισμός είχε μηδενική συμβολή στον τζίρο αλλά περισσότερα από ένα στα τρία καταστήματα οφείλουν το 25% του τζίρου τους στους τουρίστες. Σχετικά με το κόστος που επηρεάζει το τζίρο, η χρηματοδότηση είναι στην πρώτη θέση και ακολουθούν η ενέργεια, οι μεταφορές και τα ενοίκια.

Ακόμη σημειώνεται ότι οι 7 στους 10 έχουν ηλεκτρονικό κατάστημα αλλά οι 6 στους 10 κάνουν τζίρο 10%.