Μια από τις μεγαλύτερες αλλαγές που έφερε ο κορονοϊός στα σούπερ και μίνι μάρκετ ήταν η αύξηση της ζήτησης για παράδοση παραγγελιών κατ’ οίκον. Οι υπηρεσίες delivery έχουν ανθίσει τους τελευταίους μήνες και όλα δείχνουν ότι θα αποτελέσουν το μέλλον και για τις επιχειρήσεις της μικρής λιανικής.

Πρόσφατα μάλιστα έγινε γνωστό ότι η πλατφόρμα online αγορών BOX της Cosmote «εγκαινίασε» την είσοδό της στη διανομή προϊόντων σούπερ μάρκετ μετά από συνεργασία που σύναψε με τις γνωστές αλυσίδες Μασούτης και Κρητικός. Το BOX αποτελεί μία υπηρεσία online παραγγελίας φαγητού και καφέ που προσφέρει στους καταναλωτές τη δυνατότητα να επιλέγουν μέσα από μία μεγάλη ποικιλία σε γεύσεις και κουζίνες. Όσοι χρησιμοποιούν την υπηρεσία μπορούν να δημιουργήσουν το προσωπικό τους γευστικό προφίλ και να προγραμματίζουν την ώρα και την τοποθεσία παράδοσης της παραγγελίας τους.

H αλυσίδα Μασούτης έχει ήδη ξεκινήσει τη συνεργασία της πιλοτικά με την πλατφόρμα box της Cosmote. Οι καταναλωτές σε συνολικά 45 πόλεις της Ελλάδας, μεταξύ των οποίων η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη, έχουν τη δυνατότητα να παραγγείλουν περίπου 10.000 κωδικούς προϊόντων της αλυσίδας. Η υπηρεσία θα προσφέρεται σε περιοχές που έχει παρουσία και η αλυσίδα Κρητικός με δυνατότητα αυθημερόν παράδοσης ή παράδοσης express.

το ηλεκτρονικό εμπόριο και οι online παραγγελίες στα τρόφιμα και τα είδη ψιλικών, αποτελούν την νέα πραγματικότητα, καθώς υπάρχει μια μεγάλη κατηγορία καταναλωτών που αποφεύγει συστηματικά τα φυσικά καταστήματα και πλέον έχει μάθει να αγοράζει online. Για το λόγο αυτό, οι μεγάλες και μικρότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν προχωρήσει σε επενδύσεις εκατομμυρίων, προκειμένου να αναβαθμίσουν τις διαδικτυακές τους υπηρεσίες. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής θα πρέπει να λάβει υπόψη του τις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται, αφού η στροφή των καταναλωτών στις online αγορές είναι μια μεταβολή, που παγιώθηκε μετά την πανδημία.