Αρκετές μεταβολές, οι οποίες έχουν γίνει αισθητές και στο κανάλι της μικρής λιανικής, έχει προκαλέσει η πανδημία. Ο κορονοϊός διαφοροποίησε τις καταναλωτικές συνήθειες, καθώς ένα σημαντικό ποσοστό πελατών στα μίνι μάρκετ αγοράζουν τα απολύτως απαραίτητα, με έμφαση στα τσιγάρα και τις κάρτες κινητής.

Τις επιπτώσεις του δεύτερου κύματος της πανδημίας του κορονοϊού στην οικονομία, τις καταναλωτικές συνήθειες και τα brands  παρουσιάζει και η νέα μελέτη της Ira Media, με τίτλο “Back to Hope: Positive Outcomes in the New Normal”.
Όπως προκύπτει από τη μελέτη, αισιόδοξα μηνύματα έρχονται από το μέτωπο των εμβολίων, αφού η προοπτική «λύσης» για την πανδημία, επηρεάζει θετικά την ψυχολογία.  Εντούτοις, η ανησυχία για την οικονομική κατάσταση της χώρας παραμένει, με τους καταναλωτές να εμφανίζονται διστακτικοί να πραγματοποιήσουν αγορές στην τρέχουσα συγκυρία.
Αναφορικά με την επίπτωση στις καταναλωτικές συνήθειες, ένας στους δύο Έλληνες θεωρεί ότι ο κορονοϊός άλλαξε σημαντικά τη συμπεριφορά του, με τη συντριπτική πλειονότητα να δίνει έμφαση στο κόστος των προϊόντων αλλά και στην υγεία τη δική του και των οικείων του. Ως προς το e-commerce, η μελέτη καταδεικνύει πως οι ηλεκτρονικές αγορές ήρθαν για να μείνουν, παρά το γεγονός ότι περισσότεροι από τους μισούς καταναλωτές δεν είναι ικανοποιημένοι από την εμπειρία και εξέφρασαν προβληματισμούς για την ασφάλεια.
Αναφορικά με τις αγοραστικές επιλογές, μεγάλοι χαμένοι είναι οι κλάδοι της εστίασης, της ένδυσης, του τουρισμού και της ψυχαγωγίας σε θέατρο και σινεμά, με τη συντριπτική πλειονότητα των καταναλωτών να δηλώνει ότι θα μειώσει τις δαπάνες της.
Αντίθετα, σταθερές αναμένεται να παραμείνουν οι δαπάνες για τα ψώνια του νοικοκυριού, οικιακή ψυχαγωγία και φάρμακα.  Ψηλά στις προτεραιότητες των καταναλωτών είναι η προστασία της υγείας, ο περιορισμός του κόστους, το καλό του πλανήτη αλλά και της κοινωνίας.
Ιδιαίτερα σημαντικά είναι τα ευρήματα αναφορικά με τα brands, τα οποία καλούνται να απαντήσουν στις νέες προκλήσεις. Με βάση και τα ιστορικά δεδομένα από προηγούμενες κρίσεις, προκύπτει το συμπέρασμα ότι μακροπρόθεσμα κερδισμένα βγαίνουν τα brands που συνεχίζουν να επενδύουν, αφουγκραζόμενα τις πραγματικές ανάγκες των καταναλωτών.