Επιχειρηματικές ιδέεςΗ προσοχή στην υγιεινή, μάλιστα, θεωρείται δεδομένο ότι θα διαρκέσει και τα επόμενα χρόνια, καθώς υπολογίζεται ότι κι ο ίδιος ο κορωνοϊός δεν πρόκειται να αποτελέσει παρελθόν πριν από το τέλος του 2021, σε ό,τι αφορά τα μέτρα προστασίας. «Εκτόξευση» στα συσκευασμένα προϊόντα Μία από τις πλέον αξιοσημείωτες αλλαγές στις αγοραστικές συνήθειες των Ελλήνων καταναλωτών στην περίοδο του κορωνοϊού είναι κι η «εκτόξευση» των συσκευασμένων προϊόντων. Έρευνα του ΙΕΛΚΑ κατέγραψε ότι με βασικό λόγο την υγιεινή και την ασφάλεια οι καταναλωτές και στη χώρα μας οδηγήθηκαν από τα χύμα προϊόντα στα συσκευασμένα, σε ποσοστό 38%, ενώ αυξημένος εμφανίζεται κι ο έλεγχος της προέλευσης των τροφίμων, κατά 34%, με τα ελληνικά προϊόντα να κερδίζουν και σε αυτή την κρίση την προτίμηση του κοινού. Επιχειρηματικές ιδέες

Σε παγκόσμιο επίπεδο δε, γίνεται λόγος για «εκτόξευση» των πωλήσεων στα συσκευασμένα προϊόντα τα επόμενα χρόνια. Ακόμη και σε κατηγορίες, όπως τα φρούτα και τα λαχανικά, όπου το «φρέσκο» ήταν συχνά συνώνυμο με το «χύμα», η τάση φαίνεται να αλλάζει, με τους καταναλωτές να δίνουν μια ευκαιρία και στα συσκευασμένα προϊόντα, τα οποία εμπιστεύονται περισσότερο εξαιτίας της «απειλής» του κορωνοϊού. Ως εκ τούτου, τόσο οι επιχειρήσεις που θα τα προσθέσουν ως βασική επιλογή των πωλήσεών τους όσο κι εκείνες που θα επενδύσουν στις ασφαλείς συσκευασίες εκτιμάται ότι μπορεί να βγουν κερδισμένες στο άμεσο μέλλον, εκμεταλλευόμενες τη νέα τάξη πραγμάτων. Επιχειρηματικές ιδέες

Μεγάλες επενδύσεις σε logistics και delivery

Τα logistics αποτελούν έναν τομέα που αναπτύσσεται διαρκώς και στην Ελλάδα, με επενδύσεις εκατομμυρίων ευρώ να έχουν ήδη αρχίσει να υλοποιούνται σε όλη τη χώρα κι από διάφορες εταιρείες όλων των κλάδων, μεταξύ των οποίων και το λιανεμπόριο. Ο κορωνοϊός φαίνεται ότι αύξησε ακόμη περισσότερο τις σχετικές ανάγκες, και τους τελευταίους μήνες, «κολοσσοί» της παγκόσμιας οικονομίας, όπως το Alibaba Group, έχουν ανακοινώσει νέες επενδύσεις προς αυτή την κατεύθυνση. Οι παραγγελίες των καταναλωτών από τον καναπέ του σπιτιού τους αυξήθηκαν σε εκπληκτικό βαθμό, με αποτέλεσμα να μεγαλώσει έτσι κι η ζήτηση για τον συνδυασμό Logistics και Currier. Επιχειρηματικές ιδέες

Με τις online παραγγελίες να εκτιμάται, μάλιστα, ότι θα συνεχίσουν πια την ανοδική τους πορεία, όλες οι σχετικές επιχειρήσεις φέρεται να έχουν ενισχυμένες προσδοκίες για το μέλλον. Στην ίδια κατηγορία εντάσσονται κι οι υπηρεσίες delivery. Η κρίση του κορωνοϊού έδειξε ότι η παράδοση στο σπίτι έχει γίνει πια εύκολη συνήθεια των καταναλωτών και στην Ελλάδα, γεγονός που αναμένεται να αυξήσει τη ζήτηση αλλά και την προσφορά για delivery. Ήδη αναλυτές της αγοράς κάνουν λόγο για μεγάλη εστίαση και της πληροφορικής προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να δημιουργηθούν νέες εφαρμογές για τις ηλεκτρονικές αγορές και την παράδοση προϊόντων, οι οποίες και θα υιοθετηθούν από τις επιχειρήσεις που θα «στραφούν» σε αυτή την κατεύθυνση μετά την περίοδο του κορωνοϊού. Επιχειρηματικές ιδέες

Πολύτιμο «εργαλείο» τα social media

Τα social media έχουν εδραιωθεί τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα, αποτελώντας ένα ιδιαίτερα σημαντικό κανάλι και για τις επιχειρήσεις. Το «γκελ» τους, όμως, στους Έλληνες καταναλωτές μεγάλωσε ακόμη περισσότερο κατά τη διάρκεια της πανδημίας του κορωνοϊού, αφού υπήρχε περισσότερος κόσμος και με περισσότερο χρόνο online. Μόνο τυχαίο δεν είναι, άλλωστε, ότι άρχισε να γίνεται γνωστή και στη χώρα μας η νέα πλατφόρμα του Tik Tok, η οποία κι αφορούσε τα τελευταία χρόνια κυρίως εφήβους στις ΗΠΑ. Από εκεί και πέρα όμως, σημαντική ήταν η ώθηση των social media και στον τομέα των επιχειρήσεων σε αυτό το διάστημα. Με τις online αγορές να έχουν «εκτοξευθεί», τα social media αποτέλεσαν πολύτιμο «εργαλείο» στην ενίσχυση των πωλήσεων, με καταστήματα και του λιανεμπορίου να τα «κατακλύζουν» με νέες καμπάνιες για προσφορές, εκπτώσεις και νέα προϊόντα. Επιχειρηματικές ιδέες

Κι αυτή η τάση, φυσικά, είναι παγκόσμια, με τους ειδικούς να θεωρούν ότι πλέον οι καταναλωτές έχουν αρχίσει να παρατηρούν περισσότερο αυτού του είδους τις διαφημίσεις, δοκιμάζοντας και στην πράξη τα προβαλλόμενα. Είναι χαρακτηριστικό ότι την περίοδο του Πάσχα, πολλοί Έλληνες αναζητούσαν στα social media καταστήματα για να αγοράσουν προϊόντα κρέατος ή και ψητό αρνί και κοκορέτσι, μετά τις σχετικές απαγορεύσεις. Η επένδυση, λοιπόν, στις πωλήσεις μέσα από τα social media θεωρείται πιο «σίγουρη» από ποτέ και στην Ελλάδα της επόμενης ημέρας του κορωνοϊού. Επιχειρηματικές ιδέες