Αραιώνουν οι επισκέψεις στα σούπερ μάρκετ

Σαφές μήνυμα ότι τα σούπερ μάρκετ δεν μπορούν να συνεχίσουν να «επιδοτούν» τις τιμές έστειλε ο πρόεδρος της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου (ΕΣΕ) και επικεφαλής αλυσίδας σούπερ μάρκετ, Αριστοτέλης Παντελιάδης, μιλώντας στην εκδήλωση για την Ημέρα Ελληνικού Εμπορίου, η οποία φέτος συμπλήρωσε 20 χρόνια από τη θεσμοθέτησή της.

Όπως επισήμανε, τα περιθώρια κερδοφορίας του κλάδου στην Ελλάδα είναι εξαιρετικά περιορισμένα (1,4% έναντι 3%-4% σε άλλες χώρες) και οι μειώσεις τιμών που εφαρμόζονται σε 1.000 κωδικούς προϊόντων γίνονται μόνο με τη συμβολή των προμηθευτών. «Δεν μπορούμε να συνεχίσουμε να βασιζόμαστε σε παρεμβατικά μέτρα», τόνισε χαρακτηριστικά.

Ο κ. Παντελιάδης παρατήρησε ότι οι Έλληνες καταναλωτές εμφανίζονται πιο συνετοί αλλά και πιο επιλεκτικοί στις αγορές τους, με τους όγκους πωλήσεων να κινούνται στάσιμα ή με μικρή άνοδο. Αντίθετα, οι τουρίστες δαπανούν λιγότερα, εξέλιξη που, όπως είπε, μπορεί να ενισχύει προσωρινά τα σούπερ μάρκετ, αλλά τελικά βλάπτει την τοπική οικονομία.

Αναφέρθηκε επίσης στη σημασία της τεχνολογίας για τον κλάδο, πέρα από το ηλεκτρονικό εμπόριο, φέρνοντας ως παράδειγμα την εφαρμογή αλγορίθμων μηχανικής μάθησης για τη διαχείριση αποθεμάτων. «Η χρήση αυτών των εργαλείων μειώνει τις ελλείψεις και τα περιττά αποθέματα, απελευθερώνοντας χρόνο και πόρους – αυτή είναι η πραγματική προστιθέμενη αξία της τεχνολογίας», σημείωσε.

Η εκδήλωση είχε ως κεντρικό μήνυμα ότι το ελληνικό εμπόριο βρίσκεται σε φάση μετάβασης, με τις διεθνείς εξελίξεις και την τεχνολογική πρόοδο να δημιουργούν ταυτόχρονα ευκαιρίες και προκλήσεις.