Ρίχνει «μαύρο» στο Facebook η Coca Cola

Σημαντική βελτίωση εμφάνισαν τα οικονομικά αποτελέσματα της Coca-Cola HBC AG, κατά το δωδεκάμηνο που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2022, καθώς τα συγκρίσιμα λειτουργικά της κέρδη κατέγραψαν άνοδο 11,9% σε δημοσιευμένη βάση, διαμορφούμενα σε 929,7 εκατ. ευρώ έναντι 831 εκατ. ευρώ το 2021. Συγκεκριμένα, όπως ανακοινώθηκε: 

Τα συγκρίσιμα λειτουργικά κέρδη αυξήθηκαν κατά 11,9%, στα € 929,7 εκατ., με άνοδο 1,3% των συγκρίσιμων λειτουργικών κερδών σε οργανική βάση, καθώς η τιμολογιακή πολιτική, το μείγμα προϊόντων και η πειθαρχημένη διαχείριση του κόστους ενίσχυσαν τα κέρδη παρά το δύσκολο πληθωριστικό περιβάλλον. Η λειτουργική μόχλευση και οι εξοικονομήσεις λειτουργικών εξόδων οδήγησαν σε βελτίωση των λειτουργικών εξόδων ως ποσοστό των καθαρών εσόδων από πωλήσεις κατά 50 μονάδες βάσης.
Συνεχιζόμενες δαπάνες μάρκετινγκ αυξημένες κατά 11,5% εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Τα συγκριτικά μεγέθη του 2021 περιελάμβαναν όφελος € 23 εκατ. από εφάπαξ πώληση ενσώματων παγίων στην Κύπρο.

Σύμφωνα με την ίδια ανακοίνωση, σημειώθηκε αύξηση των συγκρίσιμων κερδών ανά μετοχή κατά 7,7%, συμπεριλαμβανομένων των αναμενόμενων επιπτώσεων από τον υψηλότερο φορολογικό συντελεστή και την αύξηση των χρηματοοικονομικών εξόδων. Οι καθαρές ταμειακές ροές αυξήθηκαν κατά € 43,8 εκατ., στα € 645,1 εκατ., χάρη στη βελτιωμένη κερδοφορία και την αποτελεσματική διαχείριση του κεφαλαίου κίνησης.
Στην ίδια χρήση, εκδόθηκε και το πρώτο πράσινο ομόλογο, συνολικού ποσού € 500 εκατ., της εταιρίας. Όπως ανακοινώθηκε, στη βάση αυτών των αποτελεσμάτων το Διοικητικό Συμβούλιο προτείνει μέρισμα ανά μετοχή € 0,78, αυξημένο κατά 9,9% σε ετήσια βάση, το οποίο αντιπροσωπεύει ποσοστό καταβολής μερίσματος 46%.

Βασικά στοιχεία ανά τομέα:

· Αναπτυγμένες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 18,6% σε οργανική βάση, με καλά ισορροπημένη αύξηση του όγκου πωλήσεων και των εσόδων ανά κιβώτιο. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 1,3% σε οργανική βάση.
· Αναπτυσσόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 29,0% σε οργανική βάση, κυρίως χάρη στη διψήφια αύξηση του όγκου πωλήσεων στις βασικές αγορές. Τα λειτουργικά κέρδη ενισχύθηκαν κατά 12,7% σε οργανική βάση.
· Αναδυόμενες αγορές: Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 5,5% σε οργανική βάση με αύξηση 23,5% εξαιρουμένης της Ρωσίας και της Ουκρανίας. Τα λειτουργικά κέρδη μειώθηκαν κατά 1,1% σε οργανική βάση.