Οι μικρομεσαίοι ανατρέπουν τη

Ενδιαφέροντα συμπεράσματα προκύπτουν από πρόσφατη έρευνα της Focus Bari που παρουσιάζει τις αλλαγές στις καταναλωτικές συνήθειες των Ελλήνων, εξαιτίας της γενικότερης οικονομικής κατάστασης, των χαμηλών μισθών και της ακρίβειας.

Επιγραμματικά η έρευνα σημειώνει τις εξής αλλαγές, σχετικά με τις συνήθειες και τις προτιμήσεις των καταναλωτών στα καταστήματα πώλησης τροφίμων:

  • Το μεγαλύτερο ποσοστό των Ελλήνων ψωνίζει συστηματικά από σούπερ μάρκετ, το οποίο είναι η βασική επιλογή για όλες τις δημογραφικές ομάδες με ελάχιστες διαφορές. Ακολουθούν οι υπεραγορές και τα μίνι μάρκετ.
  • Η πιστότητα των Ελλήνων σε συγκεκριμένη αλυσίδα είναι μάλλον «σχετική», αφού το μεγαλύτερο ποσοστό προτιμά να επισκέπτεται πολλά καταστήματα διαφορετικών αλυσίδων.
  • Παράλληλα, οι Έλληνες καταναλωτές έχουν κάρτα πιστότητας/πόντων σε διαφορετικές αλυσίδες, ενώ 4 στους 5 τη χρησιμοποιούν πάντα. Η χρήση της κάρτας πιστότητας/πόντων στο σούπερ μάρκετ είναι χαμηλότερη στις νεαρές ηλικίες.
  • Όλοι (98% περίπου) οι Έλληνες καταναλωτές ενημερώνονται τακτικά για τις προσφορές των σουπερμάρκετ με κύρια πηγή ενημέρωσης τα φυλλάδια των αλυσίδων.
  • Οι προσφορές είναι αυτές που οδηγούν σημαντική μερίδα καταναλωτών να πηγαίνει από το ένα κατάστημα στο άλλο.
  • Επίσης σχεδόν όλοι (96%) οι Έλληνες καταναλωτές έχουν υιοθετήσει τουλάχιστον μια συνήθεια «smart shopping» (π.χ. 1+1 δώρο).