Βίγκαν ακόμη και στη σοκολάτα

snacksΤα τελευταία χρόνια, η γενικότερη τάση στην αγορά απαιτεί στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές, με τις εγχώριες βιομηχανίες να λανσάρουν κωδικούς με χαμηλότερα λιπαρά. Σημαντικό ρόλο στην αλλαγή έχει παίξει κι η αύξηση των vegans στη χώρα μας, οι οποίοι αναζητούν στην αγορά μεγαλύτερη ποικιλία, ακόμα και σε προϊόντα που παραδοσιακά περιέχουν ζωικές πρώτες ύλες, όπως οι κωδικοί σοκολάτας. Δεκάδες νέοι κωδικοί σε σνακ που στοχεύουν στο vegan καταναλωτικό κοινό παίρνουν θέση καθημερινά στα ράφια των σούπερ και μίνι μάρκετ στην εγχώρια και παγκόσμια αγορά.

Ένας plant-based κωδικός, μάλιστα, κυκλοφόρησε πρόσφατα από τη Nestlé στο εξωτερικό κι αφορά τη γνωστή σοκολάτα KitKat. Η εταιρεία παράγει το συγκεκριμένο προϊόν χωρίς γαλακτοκομικά, με την υπόσχεση ότι δε θα υστερεί σε γεύση. Βασικό συστατικό της KitKat V είναι το ρύζι, το οποίο συνδυάζεται με κακάο και θα αρχίσει να κυκλοφορεί σε αρκετές χώρες μέσα στο έτος. Η vegan αγορά συνεχίζει να αναπτύσσεται σταθερά και πολλές είναι οι βιομηχανίες που επενδύουν στην κατηγορία. Vegan σοκολάτες έχουν κυκλοφορήσει από τη Mars και την Cadbury κι είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς στο εξωτερικό. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην Ελλάδα τα εξειδικευμένα καταστήματα για τους ακολούθους της χορτοφαγικής διατροφής είναι ελάχιστα κι εξυπηρετούν ένα πολύ μικρό κομμάτι της ζήτησης, αφήνοντας περιθώριο κέρδους για τον επαγγελματία της μικρής λιανικής που θα τοποθετήσει στο κατάστημά του επιλεγμένους κωδικούς σε βίγκαν γλυκά snack.

Πλεονέκτημα τα φυτικά γλυκαντικά

Παγκόσμια κινήματα, όπως αυτό του βιγκανισμού, ασκούν μεγάλη επίδραση στην γκάμα των μεγάλων εταιρειών, φέρνοντας στο επίκεντρο υγιεινές επιλογές ακόμα και σε σνακ και ζαχαρώδη. Οι σύγχρονοι καταναλωτές, κυρίως οι νεότεροι, απαιτούν όλο και λιγότερη ζάχαρη στα προϊόντα και χρήση υποκατάστατων, με «πρωταγωνιστή» της κατηγορίας το φυτικό γλυκαντικό στέβια. Με τη στροφή του καταναλωτικού κοινού σε πιο υγιεινές επιλογές, ο περιορισμός της ζάχαρης αποτέλεσε «μονόδρομο» για τις μεγάλες βιομηχανίες, καθώς ο σύγχρονος τρόπος ζωής φαίνεται να ταυτίζεται με πιο ωφέλιμες επιλογές και να απομακρύνεται από προϊόντα που θεωρούνται «ένοχα». Ως εκ τούτου, τα τελευταία χρόνια στα stands των μίνι μάρκετ παρατηρούνται αναρίθμητοι κωδικοί σε σοκολάτες, μπισκότα, μπάρες, τσίχλες, καραμέλες και γλειφιτζούρια χωρίς ζάχαρη, οι οποίοι και καταλαμβάνουν κυρίαρχες θέσεις, ενώ σταδιακά κάνουν την εμφάνισή τους προϊόντα ωφέλιμα για την υγεία, όπως αυτά που περιέχουν υπερτροφές.

snacks

«Κυριαρχούν» οι υπερτροφές στις προτιμήσεις

Βασική τάση στην αγορά αποτελούν τα τελευταία χρόνια τα snacks με υπερτροφές. Στη χώρα μας έχουν κυκλοφορήσει αναρίθμητοι κωδικοί μπισκότων με ταχίνι, φιστικοβούτυρο, μέλι κι άλλες υπερτροφές, που συνδυάζονται συνήθως με βρώμη. Ταυτόχρονα, έδαφος κερδίζουν και τα snack από αποξηραμένα φρούτα κι οι μπάρες υπερτροφών χωρίς ζάχαρη. Δυναμική παρουσία έχει αποκτήσει κι η μαύρη σοκολάτα που ταυτίζεται στη συνείδηση των καταναλωτών με μια πιο υγιεινή επιλογή σε σχέση με τη σοκολάτα γάλακτος. Τα μούρα είναι από τις πιο διάσημες τροφές στην κατηγορία των superfoods, καθώς στο σύνολό τους χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε γλυκά snack και στην Ελλάδα. Τα superfoods περιέχουν ασυνήθιστα υψηλή ποσότητα σε αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και μέταλλα και συμβάλλουν στην καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία. Σύμφωνα με τα στοιχεία της αγοράς, οι Έλληνες τα επιλέγουν σταθερά, κυρίως, όταν πρόκειται να προμηθευτούν γλυκά snack.

Χειροποίητα σνακ με ελληνική σφραγίδα

Η εικόνα στα ράφια των σούπερ μάρκετ και των καταστημάτων της μικρής λιανικής έχει αλλάξει τα τελευταία χρόνια. Πολλά είναι τα χειροποίητα σνακ, ιδιαίτερα στις κατηγορίες του παστελιού, της μπάρας ή του χαλβά, που προτιμώνται από το καταναλωτικό κοινό, αφού στην πλειονότητά τους φέρουν ελληνική σφραγίδα και παράγονται από μικρότερες επιχειρήσεις.
Η αυξημένη ζήτηση για χειροποίητα προϊόντα είναι πλέον εμφανής κι από τις κινήσεις που έχουν κάνει προς αυτή την κατεύθυνση στο μεγαλύτερο μέρος τους οι μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ της χώρας. Αρκετοί είναι όμως κι οι επαγγελματίες στα μίνι μάρκετ που διεύρυναν τη γκάμα τους με handmade κωδικούς εν μέσω πανδημίας, προσφέροντας ποιοτικές επιλογές στους πελάτες τους. Και παρά το γεγονός ότι τα εν λόγω σνακ πωλούνται ακριβότερα, ο μέσος καταναλωτής προτιμά να τα αγοράσει, διότι τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο τα ελληνικά συσκευασμένα προϊόντα θεωρούνται «covid-free» και ασφαλέστερα.
Ευνοϊκή συγκυρία ο κορωνοϊός για τα snacks

Αρκετοί είναι οι επαγγελματίες στα μίνι μάρκετ που διεύρυναν την γκάμα τους με handmade κωδικούς, προσφέροντας ποιοτικές επιλογές στους πελάτες τους.

Μεγάλο πλεονέκτημα για την κατηγορία των γλυκών σνακ αποτελεί το γεγονός ότι στην πλειονότητά τους είναι συσκευασμένα και θεωρούνται ασφαλή εν μέσω κορωνοϊού. Πρόκειται για προϊόντα που αποθηκεύονται εύκολα στο ντουλάπι για πολύ καιρό και συνοδεύουν ιδανικά τις ώρες που συγκεντρώνεται η οικογένεια στο σπίτι, οι οποίες έχουν αυξηθεί αισθητά, λόγω των συνεχών Lockdown. Είναι, άλλωστε, γνωστό ότι οι καταναλωτές αποφεύγουν να αγοράζουν χύμα προϊόντα, καθώς θεωρούν ότι είναι περισσότερο εκτεθειμένα σε κίνδυνο. Η ξεκάθαρη στροφή των Ελλήνων καταναλωτών προς τα συσκευασμένα τρόφιμα που παρατηρείται τους τελευταίους μήνες αποτελεί μια τάση ευνοϊκή για τα καταστήματα μικρής λιανικής που διαθέτουν μεγάλη ποικιλία σε συσκευασμένα σνακ στα ράφια τους.