Τα τελευταία χρόνια, η κατηγορία του κεφίρ γνωρίζει ιδιαίτερη άνθιση στην ελληνική αγορά, με ολοένα και περισσότερους καταναλωτές να το εντάσσουν στην καθημερινή τους διατροφή. Αυτή η δυναμική ανάπτυξη οφείλεται σε μια σειρά από παράγοντες που συνδέονται τόσο με τις διατροφικές τάσεις όσο και με τις αυξημένες ανάγκες των καταναλωτών για υγιεινές και λειτουργικές επιλογές.
Αρχικά, η αυξημένη ευαισθητοποίηση του κοινού γύρω από την υγιεινή διατροφή και την ευεξία έχει στρέψει το ενδιαφέρον σε προϊόντα με προβιοτικά, όπως το κεφίρ. Το κεφίρ είναι ένα ζυμωμένο γαλακτοκομικό προϊόν, πλούσιο σε προβιοτικά, τα οποία συμβάλλουν στην καλή λειτουργία του εντέρου και του πεπτικού συστήματος. Παράλληλα, έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και σάκχαρα, κάτι που το καθιστά ιδανικό για άτομα που ακολουθούν διατροφή ελέγχου βάρους ή επιθυμούν να μειώσουν την κατανάλωση επεξεργασμένων τροφών.
Επιπλέον, η αύξηση των ειδικών διατροφικών απαιτήσεων, όπως οι δυσανεξίες στη λακτόζη, έχει οδηγήσει πολλούς καταναλωτές να αναζητούν εναλλακτικές λύσεις. Το κεφίρ, λόγω της διαδικασίας ζύμωσης, περιέχει ελάχιστη λακτόζη, κάνοντάς το πιο εύπεπτο από το απλό γάλα. Η ανάπτυξη επίσης της φυτικής εκδοχής του κεφίρ (με βάση καρύδα, σόγια ή αμύγδαλο) το καθιστά προσβάσιμο και σε vegans ή άτομα με αλλεργίες στο γάλα.
Από την πλευρά της μικρής λιανικής, το κεφίρ προσφέρει ένα ελκυστικό περιθώριο κέρδους και ανταποκρίνεται στη ζήτηση για ποιοτικά και διαφοροποιημένα προϊόντα ψυγείου. Δεν θα έπρεπε να λείπει από τα ψυγεία των μικρών καταστημάτων, καθώς προσελκύει κοινό που αναζητά λειτουργικά τρόφιμα για άμεση κατανάλωση, ενώ συμβάλλει στην ανανέωση της εικόνας των ραφιών με προϊόντα υψηλής προστιθέμενης αξίας. Κωδικοί κεφίρ κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά από όλες σχεδόν τις μεγάλες βιομηχανίες (π.χ. Μεβγάλ, Όλυμπος, Φάρμα Κουκάκη) αλλά και μικρότερες γαλακτοκομικές επιχειρήσεις, είτε σε κλασική μορφή είτε εμπλουτισμένο με συνδυασμούς φρούτων.