Η κατηγορία των χυμών παραμένει σταθερά δημοφιλής και με αυξημένη ζήτηση τους θερινούς μήνες, καθώς οι καταναλωτές αναζητούν δροσιστικές επιλογές που συνδυάζουν γεύση και θρεπτική αξία. Το 2025 καταγράφονται νέες τάσεις στον τομέα αυτό, τις οποίες ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής μπορεί να αξιοποιήσει για να ενισχύσει τις πωλήσεις του και να διαφοροποιηθεί από τον ανταγωνισμό.
1. Άνοδος των χυμών ψυγείου και των «φυσικών» επιλογών
Οι καταναλωτές στρέφονται ολοένα και περισσότερο σε χυμούς που βρίσκονται στο ψυγείο, οι οποίοι συνδέονται στη συνείδηση του κοινού με φρεσκάδα, λιγότερα συντηρητικά και πιο φυσική γεύση. Ιδιαίτερη απήχηση έχουν οι 100% φυσικοί χυμοί χωρίς προσθήκη ζάχαρης και οι χυμοί ψυχρής έκθλιψης (cold pressed), ειδικά σε αστικές περιοχές και καταστήματα κοντά σε γυμναστήρια ή γραφεία.
2. Διεύρυνση των γεύσεων – νέα φρούτα στο προσκήνιο
Οι παραδοσιακές γεύσεις (πορτοκάλι, μήλο, ροδάκινο) εξακολουθούν να κυριαρχούν, όμως τα τελευταία χρόνια αυξάνεται η ζήτηση για πιο εξωτικές ή συνδυαστικές γεύσεις όπως μάνγκο, παπάγια, κράνμπερι, ρόδι και αλόη. Οι χυμοί με «superfoods» αποτελούν ελκυστική επιλογή για νεότερους καταναλωτές.
3. Μικρές συσκευασίες και «on-the-go» κατανάλωση
Το καλοκαίρι, η κατανάλωση εκτός σπιτιού αυξάνεται και μαζί της και η προτίμηση σε χυμούς σε μικρές συσκευασίες 250ml – 330ml, ιδανικές για άμεση κατανάλωση. Αυτές οι συσκευασίες, συχνά με καλαμάκι ή πρακτικό πώμα, τοποθετούνται συνήθως κοντά στο ταμείο ή σε ψυγεία άμεσης πρόσβασης.
4. Προϊόντα με βιταμίνες
Χυμοί εμπλουτισμένοι με βιταμίνες, προβιοτικά ή λειτουργικά συστατικά (όπως σπιρουλίνα, τζίντζερ ή κουρκουμάς) εμφανίζουν σημαντική ανάπτυξη, καθώς καλύπτουν την ανάγκη του καταναλωτή για υγεία και ευεξία, ιδιαίτερα μετά την πανδημία.
5. Value-for-money επιλογές
Παρά τις αυξημένες τιμές σε πολλές κατηγορίες, οι χυμοί παραμένουν σε γενικές γραμμές προσιτοί, με έντονο ανταγωνισμό τόσο σε branded όσο και σε private label προϊόντα. Ο επαγγελματίας της μικρής λιανικής μπορεί να αξιοποιήσει επώνυμους κωδικούς με υψηλή αναγνωρισιμότητα, αλλά και να εντάξει value προϊόντα σε χαμηλότερη τιμή για τους πιο συνειδητοποιημένους καταναλωτές.
Για την καλοκαιρινή περίοδο 2025, αξίζει να δοθεί έμφαση στους εξής τύπους προϊόντων:
-
Χυμοί πορτοκάλι ψυγείου 1L και 330ml, ειδικά των brands με αναγνωρισιμότητα.
-
Συνδυαστικοί χυμοί ρόδι-μήλο-καρότο ή μάνγκο-πορτοκάλι, σε μικρές συσκευασίες.
-
Χυμοί για παιδιά (με λιγότερη ζάχαρη, με ήρωες κινουμένων σχεδίων), για οικογένειες που ψωνίζουν τοπικά.
-
Λειτουργικοί χυμοί με βιταμίνη C/D ή αντιοξειδωτικά, ιδιαίτερα σε αστικά κέντρα.
Ο επαγγελματίας που θα οργανώσει σωστά την προβολή (π.χ. σε ψυγείο εισόδου), θα εξασφαλίσει επαρκές απόθεμα και θα διαφοροποιηθεί με σύγχρονους κωδικούς, μπορεί να αυξήσει σημαντικά τον τζίρο της κατηγορίας, αξιοποιώντας την αυξημένη ζήτηση των θερινών μηνών.