Πληθαίνουν οι επιχειρηματικές επιλογές για τους επαγγελματίες της αγοράς

Mίνι μάρκετ μέσω Franchise Με τον ανταγωνισμό να αυξάνεται για τα μίνι μάρκετ και τη μικρή λιανική, μέσα από την εστίαση των μεγάλων αλυσίδων σούπερ μάρκετ σε αυτή την αγορά, αυξάνονται ταυτόχρονα και οι επιχειρηματικές επιλογές στην αγορά,
με διάφορα concept για franchise να διατίθενται πλέον και
για τους ήδη επαγγελματίες του κλάδου.

Τoυ Bάιου Τασούλα

Mίνι μάρκετ FranchiseΟ τζίρος της μικρής λιανικής στην Ελλάδα υπολογίζεται στα 4 δισ. ευρώ, γεγονός που έχει αρχίσει να προσελκύει και τις μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ, στην προσπάθειά τους να αυξήσουν τις πωλήσεις και τα κέρδη τους, όσο εντείνεται ο ανταγωνισμός μεταξύ τους. Είναι ξεκάθαρο πλέον ότι οι υπεύθυνοι του σχεδιασμού των μεγάλων ομίλων έχουν «στραφεί» και προς την αγορά που σήμερα καλύπτουν τα μίνι μάρκετ και τα περίπτερα, με μία σειρά από νέου τύπου καταστήματα να έχουν αρχίσει να ξεπροβάλλουν στην Αθήνα, αλλά και σε ολόκληρη την Ελλάδα, είτε μέσω franchise είτε μέσω νέων ίδιων επενδύσεων.

Η επαναδραστηριοποίηση της SPAR, η εξαγορά της «Προμηθευτικής» από τη «Μασούτης ΑΕ», αλλά και τα νέα concepts που λανσάρει πλέον στην αγορά η AB Βασιλόπουλος, έχουν ως απώτερο στόχο και τον τζίρο της μικρής λιανικής. Είναι χαρακτηριστικό ότι ακόμη και τα πρατήρια καυσίμων έχουν αρχίσει να εισέρχονται στον συγκεκριμένο κλάδο, καθώς διαβλέποντας περιθώρια κέρδους, έχουν δημιουργήσει μια σειρά από «Μικρές αγορές» και «Mini shops», προσφέροντας στους πελάτες τους και ψιλικά. Με πλεονεκτήματα μάλιστα, τη σταθερή πελατεία λόγω καυσίμων και την ευκολία στο παρκάρισμα, διεκδικούν το δικό τους μερίδιο στην «πίτα» του συνολικού τζίρου.

Ο ανταγωνισμός και το Franchise

Mίνι μάρκετ FranchiseΉδη στην αγορά που καλύπτουν τα μίνι μάρκετ και τα καταστήματα της μικρής λιανικής έχουν εισέλθει αρκετές από τις μεγάλες «αλυσίδες» σούπερ μάρκετ, με τον ανταγωνισμό να αναμένεται να «φουντώσει» το προσεχές διάστημα, επηρεάζοντας τους επαγγελματίες της αγοράς. Η Μασούτης διαθέτει, από το 2005 κιόλας, τα Express Market, με δεκάδες καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, ενώ πλέον, με την εξαγορά της Προμηθευτικής, αναμένονται και νέα καταστήματα γειτονιάς στην Αθήνα. Αντίστοιχα, η Metro ΑΕΒΕ και τα My Market έχουν σχεδιάσει τη δική τους πρόταση για τη μικρή λιανική, τα My Market Easy, «που έρχονται να καλύψουν την τάση της αγοράς για γρήγορα και εύκολα ψώνια στη γειτονιά», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά από την ίδια την εταιρεία.

Παράλληλα όμως και με «ναυαρχίδα» την ΑΒ Βασιλόπουλος, υπάρχει και ένα… νέο κύμα προς την ανάπτυξη μίνι και μεσαίων μάρκετ, με τη διαδικασία του Franchise, το οποίο απευθύνεται και στους ήδη επαγγελματίες του κλάδου, προσφέροντας ουσιαστικά στους ιδιοκτήτες τέτοιων καταστημάτων τη δυνατότητα να κάνουν… branded το μαγαζί τους. Η λογική είναι ότι αντί να «παλεύει» κανείς μόνος του τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, μπορεί να το κάνει με καλύτερα «όπλα», κάτω από την «ομπρέλα» μιας μεγάλης «αλυσίδας» ή ενός δικτύου καταστημάτων.

Επιλογές για Franchise στη μικρή λιανική

Κάπως έτσι, βρίσκουμε πλέον πλήθος επιλογών για Franchise στη μικρή λιανική, με νέες ιδέες και νέες προτάσεις, αλλά και επιλογές δοκιμασμένες στην αγορά, με μεγαλύτερες πιθανότητες επιτυχίας. Προσπάθεια στη συγκεκριμένη αγορά έκανε και το δίκτυο της Market In, με τα μικρά καταστήματα Daily’s και Economy, η οποία όμως δεν έχει προχωρήσει ιδιαίτερα, σε αντίθεση με τα Express Market της Μασούτης, που έχουν δημιουργήσει το δικό τους δίκτυο και μέσω της δικαιοχρησίας.

Η λογική είναι ότι αντί να «παλεύει» κανείς μόνος του τον αυξανόμενο ανταγωνισμό, μπορεί να το κάνει με καλύτερα «όπλα», κάτω από την «ομπρέλα» μιας μεγάλης «αλυσίδας» ή ενός δικτύου καταστημάτων.

Ακόμη μεγαλύτερη επιτυχία έχουν τα AB Shop & Go, με την «αλυσίδα» του Βασιλόπουλου να προσθέτει και νέα concept, αυξάνοντας τις επιλογές για τους ενδιαφερόμενους και επίδοξους franchisees. Ευρεία ανάπτυξη και για τα OK Markets, τα οποία προσφέρουν την επιλογή για 24ωρα καταστήματα, μικρού μεγέθους (80-100 τ.μ.) με μία επένδυση της τάξης των 80-100.000 ευρώ.

Μία κατηγορία μόνη της είναι η εταιρεία Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ, η οποία έχει καταφέρει να προσελκύσει πλήθος επιχειρηματιών από όλη την Ελλάδα, «αγγίζοντας» πια τα 300 καταστήματα συνολικά κάτω από τα τρία brands, που έχει στην κατοχή της. Τα Ελληνικά Market Πρόοδος Market και Ήλιος Markets, είναι τρία διαφορετικά concept που με πλεονέκτημά τους την ελληνικότητα των επιχειρήσεων, αλλά και των προϊόντων τους, έχουν κατορθώσει να αυξήσουν σημαντικά τα μερίδιά τους στην αγορά.

Mίνι μάρκετ FranchiseΕιδική κατηγορία αποτελεί, από την άλλη, o όμιλος Today Group, που έχει σχεδιάσει τρεις συγκεκριμένες προτάσεις Franchise, οι δύο εκ των οποίων αφορούν αποκλειστικά τη μικρή λιανική. Πιο συγκεκριμένα, υπάρχουν τα καταστήματα Today Stores που αποτελούν μία σύγχρονη εκδοχή στον χώρο της μικρής λιανικής, που συνδυάζει το μίνι μάρκετ με τον καφέ. Πρόκειται για καταστήματα με μοντέλο 24ωρης λειτουργίας, 7 ημέρες την εβδομάδα, τα οποία διαθέτουν περισσότερα από 10.000 επώνυμα τυποποιημένα προϊόντα καθημερινής χρηστικής και άμεσης ανάγκης, καθώς και εξειδικευμένο posto cafe.

Αντίστοιχα, τα Today’s Delicious Stores, που συνδυάζουν εστίαση, καφέ και μικρή λιανική, ως ένα ολοκληρωμένο «one stop shop» κατάστημα, που προσφέρει στον πελάτη τη δυνατότητα συνδυαστικών αγορών, με αναρίθμητες επιλογές επώνυμων τυποποιημένων προϊόντων καπνού, Τύπου και μικρής λιανικής.

Προτάσεις για τους επαγγελματίες του κλάδου

Την ώρα που ο ανταγωνισμός αυξάνεται λοιπόν, διευρύνονται και οι επιχειρηματικές επιλογές στη μικρή λιανική, με πλήθος προτάσεων να διατίθενται και μέσω Franchise στους επαγγελματίες του κλάδου, δίνοντάς τους τη δυνατότητα για μία ουσιαστική αλλαγή στη δραστηριοποίησή τους. Στο πλαίσιο αυτό, το περιοδικό «Mini Market & Μικρή Λιανική» επικοινώνησε και με τις εταιρείες που με νέα σύγχρονα σχέδια έχουν δημιουργήσει συγκεκριμένες προτάσεις για κάθε ενδιαφερόμενο, απευθυνόμενες και στους ίδιους τους νυν ιδιοκτήτες καταστημάτων μικρής λιανικής, οι οποίοι ως επαγγελματίες του κλάδου γνωρίζουν και καλύτερα από όλους την αγορά.

Στο περιοδικό μας μίλησαν ο κ. Δημήτρης Παπαχρυσάνθου, Wholesale & Affiliate Retail Director της ΑΒ Βασιλόπουλος, καθώς και ο κ. Γιάννης Πηλίδης, επικεφαλής της εταιρείας Συνεργαζόμενοι Παντοπώλες ΑΕ.