Η νέα πρόκληση για τα μίνι μάρκετ έρχεται από τις ανατιμήσεις σε μία σειρά από προϊόντα στα ράφια τους, οι οποίες αναγκάζουν τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής να λάβουν τα μέτρα τους.

Οι αυξήσεις είναι γενικότερα μεγάλες σε όλη την αγορά, από τρόφιμα και πρώτες ύλες μέχρι καύσιμα και αγαθά υψηλής προστιθέμενης αξίας, όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Οι υψηλότερες τιμές για πρώτες ύλες, το αυξημένο εργατικό κόστος και το κόστος μεταφοράς, αναγκάζει τους παραγωγούς τροφίμων να αυξήσουν τις τιμές και επομένως το κόστος των προμηθειών για τα μίνι μάρκετ.

Ο προβληματισμός είναι μάλιστα μεγάλος, για τους επαγγελματίες της μικρής λιανικής, οι οποίοι καλούνται πια να αντιμετωπίσουν τις αυξήσεις των τιμών στα προϊόντα που τοποθετούν στα ράφια τους, είτε προχωρώντας και οι ίδιοι σε αυξήσεις τιμών, είτε με αφομοίωση μέρος των αυξήσεων που θα σημαίνει αυτόματα και ακόμη μικρότερα περιθώρια κέρδους για τους ίδιους.

Μεγάλες αυξήσεις σε όλα τα τρόφιμα

Χαρακτηριστικά των ανατιμήσεων στην αγορά είναι τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για τον πρώτο μήνα του 2022 και σε σύγκριση με ένα χρόνο νωρίτερα. Με βάση αυτά, υπήρξαν ανατιμήσεις σε όλα τα είδη διατροφής, με εξαίρεση το χοιρινό και τα αλλαντικά.

Πιο συγκεκριμένα, οι τιμές αυξήθηκαν σε: Αρνί και κατσίκι (17,6%), Άλλα βρώσιμα έλαια (17,3%), Ελαιόλαδο (15,4%), Λαχανικά νωπά (14,4%), Πατάτες (12,3%), Φρούτα νωπά (8,4%), Παρασκευάσματα με βάση το κρέας (7,4%), Ζυμαρικά (7,1%), Αλεύρι και άλλα δημητριακά (6,6%), Τυριά (6,3%), Γιαούρτι (6,1%), Ψάρια νωπά (5,9%), Ψωμί (5%), Πουλερικά (4,7%), Χυμούς φρούτων (4,1%), Σοκολάτες- προϊόντα σοκολάτας (3,9%), ‘Αλλα προϊόντα αρτοποιίας και ζαχαροπλαστικής (3,2%), Καφέ (3,2%), Λοιπά τρόφιμα (2,7%), Μοσχάρι (2,4%) και Λαχανικά διατηρημένα ή επεξεργασμένα (1,9%).