Ο κορονοϊός αλλάζει οριστικά το

Ο κορονοϊός αλλάζει οριστικά το «χάρτη» των σούπερ μάρκετ. 

Μεγάλες αλλαγές αναμένεται να φέρει στα σούπερ μάρκετ ο κορονοϊός, καθώς, σύμφωνα με τις προβλέψεις της αγοράς, οι συνήθειες που διαμορφώνονται στην παρούσα περίοδο στο εγχώριο και παγκόσμιο λιανεμπόριο τροφίμων, ήρθαν για να… μείνουν.

Πιο συγκεκριμένα, η πανδημία και ο κατ’οίκον περιορισμός, που αποτελούν την νέα πραγματικότητα των καταναλωτών, έχει οδηγήσει ένα μεγάλο ποσοστό του κοινού στις online αγορές. Σύμφωνα με τον κ. Αθανάσιο Μαύρο, partner της ΕΥ (Ernst & Young) κι επικεφαλής του Τμήματος Εφοδιαστικής Αλυσίδας και Διεπιχειρησιακών Λειτουργιών των EY Ελλάδος και EY Κεντρικής, Ανατολικής, Νοτιοανατολικής Ευρώπης και Κεντρικής Ασίας, αναμένεται ότι σημαντικό ποσοστό των καταναλωτών, ενδεχομένως ακόμη και το 50% ανεξαρτήτως ηλικίας, που στράφηκαν κατ’ ανάγκη στο ηλεκτρονικό εμπόριο αυτό το διάστημα, πιθανότατα δεν θα επιστρέψουν στα φυσικά καταστήματα των σούπερ μάρκετ μετά τη λήξη του εγκλεισμού, γεγονός το οποίο θα έχει επίπτωση στον αριθμό των σημείων πώλησης των λιανεμπορικών αλυσίδων, που δεν αποκλείεται να συρρικνωθεί.

Παράλληλα, ο κ. Μαύρος εκτιμά ότι πιθανότατα η πανδημία σηματοδοτεί «τέλος εποχής» για τις γραμμικές εφοδιαστικές αλυσίδες, στις οποίες όλες οι διαδικασίες και τα συστήματα βρίσκονται συγκεντρωμένα μέσα στις εγκαταστάσεις κάθε εταιρείας και αναμένει ότι αργά ή γρήγορα αυτές θα δώσουν τη θέση τους σε ευέλικτα διασυνδεμένα οικοσυστήματα, με εμπλοκή πολλών διαφορετικών «παικτών».