ΙΕΛΚΑ, Ποιότητα και ευκολία «ρυθμίζουν» το λιανεμπόριο τροφίμων

Ποιότητα και ευκολία «ρυθμίζουν» το λιανεμπόριο τροφίμων.

Η ευκολία στις αγορές, τα ποιοτικά προϊόντα, καθώς και η κατανόηση των αγοραστικών δεδομένων με στόχο την προσωποποιημένη εξυπηρέτηση, είναι οι άξονες πάνω στους οποίους θα κινηθούν οι επιχειρήσεις του λιανεμπορίου και της βιομηχανίας τροφίμων στο προσεχές μέλλον, σύμφωνα με τα συμπεράσματα που προέκυψαν κατά τη διάρκεια του 8ου συνεδρίου του ΙΕΛΚΑ.

Σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, το συγκεκριμένο θέμα ενδιαφέρει τις επιχειρήσεις, καθώς πρόκειται για μία πολύ σημαντική προτεραιότητα για τη συντριπτική πλειονότητα των ερωτηθέντων σε ποσοστό 98%. Τονίζει δε ότι, πέραν από τις αλλαγές που καταγράφονται τα τελευταία χρόνια στην ελληνική κοινωνία, λόγω της οικονομικής κρίσης, η αλλαγή στις καταναλωτικές συνήθειες είναι ένα παγκόσμιο φαινόμενο που σχετίζεται τόσο με την ανάπτυξη των νέων τεχνολογιών, όσο και της παγκοσμιοποίησης.

Συγκεκριμένα, μέσα σε αυτό το πλαίσιο υψηλής προτεραιότητας, ως σημαντικότερες προκλήσεις που καλούνται να διαχειριστούν οι επιχειρήσεις σε σχέση με τον καταναλωτή αφορούν επιδράσεις που σχετίζονται με τη μακροχρόνια οικονομική κρίση και τις αλλαγές συμπεριφοράς-διατροφής.

Ειδικότερα, καταγράφονται το μειωμένο εισόδημα σε ποσοστό 59%, η αυξανόμενη ζήτηση προσφορών και εκπτώσεων σε ποσοστό 51% και οι αλλαγές αγοραστικές συνήθειες σε ποσοστό 45%. Η βιασύνη και οι αλλαγές στους ρυθμούς ζωής κρίνονται ως σημαντική προτεραιότητα από το 35% και οι αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες από το 30%. Αντίθετα, άλλες τάσεις, όπως οι δημογραφικές αλλαγές, οι αλλαγές σε μάρκες και καταστήματα και οι αλλαγές στα κανάλια επικοινωνίας, δεν αξιολογούνται ως σημαντικές.

Όμως, σύμφωνα με το ΙΕΛΚΑ, ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες ήταν και οι απόψεις που καταγράφηκαν σε σχέση με το ποιές θεωρούν ότι είναι σήμερα οι προτεραιότητες από την πλευρά του καταναλωτή. Παρότι το μειωμένο εισόδημα των πολιτών καταγράφεται ως η σημαντικότερη πρόκληση, οι χαμηλές τιμές δεν θεωρούνται πλέον το σημαντικότερο πρόβλημα και καταλαμβάνουν την 3η θέση πίσω με ποσοστό 44% από την άνεση, ευκολία και ταχύτητα αγορών (convenience) με 50% και τα ποιοτικά προϊόντα με 48%. Υψηλή θέση καταλαμβάνουν τα φρέσκα προϊόντα (30%)και η προσωποποιημένη πληροφόρηση-εξυπηρέτηση (30%) που είναι πλέον εφικτή με τις νέες ψηφιακές τεχνολογίες. Όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση του ΙΕΛΚΑ, το ζητούμενο είναι όλο και περισσότερο μία καλύτερη και ποιοτική αγοραστική εμπειρία τόσο κατά τη διάρκεια της αγοράς, όσο και κατά τη χρήση των προϊόντων, ενώ τονίζεται ότι οι προσφορές και εκπτώσεις καταλαμβάνουν μόλις την 9η θέση, δίνοντας μία ακόμα ένδειξη σταδιακού κορεσμού του συγκεκριμένου φαινομένου.