Μια περίοδο γεμάτη προκλήσεις έχουν μπροστά τους οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής, καθώς ο καλπάζων πληθωρισμός έχει οδηγήσει αρκετούς καταναλωτές στα μεγάλα σούπερ μάρκετ και στις εκπτωτικές αλυσίδες.

Όλες οι έρευνες της περιόδου δείχνουν μια ξεκάθαρη στροφή στα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, αφού τα νοικοκυριά αναζητούν τη χαμηλότερη τιμή, η οποία πια αποτελεί και το βασικό κριτήριο αγορών. Πρόκειται για μια συνήθεια που παρατηρείται ακόμη και σε καταναλωτές που δήλωναν πιστοί σε συγκεκριμένα brands. Δεν είναι λίγοι μάλιστα και αυτοί που χρησιμοποιούν το διαδίκτυο για έρευνα και αγορές, καθώς σε αρκετές περιπτώσεις βρίσκουν φθηνότερα προϊόντα σε σχέση με τα φυσικά καταστήματα.

Παράλληλα, έχουν παρατηρηθεί και αρκετές αλλαγές στα ποιοτικά κριτήρια. Ενώ τα τελευταία χρόνια κυριαρχούσαν στη μικρή λιανική κωδικοί που έφεραν την ετικέτα «100% φυσικό», «μη γενετικά τροποποιημένο» ή «βιολογικό», πλέον στην πρώτη γραμμή του ενδιαφέροντος βρίσκονται τα φρέσκα προϊόντα, αφού θεωρούνται πιο υγιεινή επιλογή και μπορούν να συμβάλουν, όταν αγοράζονται σε μικρές ποσότητες, στη μείωση της σπατάλης των τροφίμων.