online-supermarket

Η ραγδαία ανάπτυξη των ηλεκτρονικών σούπερ μάρκετ εν μέσω πανδημίας και η εξάπλωση της κατ’οίκον διανομής από πλατφόρμες όπως το e-food διαμόρφωσε ένα εξαιρετικά ανταγωνιστικό περιβάλλον, το οποίο επηρεάζει σημαντικά και τη μικρή λιανική. Αρκετοί είναι οι επαγγελματίες που επένδυσαν στο delivery και προσπαθούν να εντάξουν την τεχνολογία σταδιακά στα καταστήματά τους, προσφέροντας εναλλακτικούς τρόπους αγορών εκτός της φυσικής παρουσίας.

Ο ψηφιακός μετασχηματισμός είναι πλέον πρόκληση ακόμα και για μικρές επιχειρήσεις, όπως τα μίνι μάρκετ, καθώς αποτελεί όχι μια πολυτέλεια αλλά μια προϋπόθεση επιβίωσης στο σκληρό ανταγωνισμό. Στη χώρα μας, οι τράπεζες βρίσκονται σε προχωρημένο στάδιο ψηφιακής μετάπτωσης, ενώ και οι επιχειρήσεις προχωρούν τον ψηφιακό τους εκσυγχρονισμό δίνοντας έμφαση στη δημιουργία ολοκληρωμένων εναλλακτικά ψηφιακών καναλιών πώλησης. Η αγορά του ηλεκτρονικού εμπορίου στην Ελλάδα, σύμφωνα με εκτιμήσεις του καθηγητή Ηλεκτρονικού Επιχειρείν στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Γιώργου Δουκίδη, εκτινάχθηκε στα 14 δισ. ευρώ για το 2021. Περισσότεροι από 5,5 εκατομμύρια Έλληνες αγοράζουν πλέον διαδικτυακά, ενώ 18.000 ελληνικές επιχειρήσεις έχουν ένα ολοκληρωμένο και σύγχρονο ψηφιακό κανάλι πώλησης, νούμερο που μπορεί να ανέβει άμεσα στις 30.000 επιχειρήσεις.

Το φυσικό κανάλι ενισχύει το ψηφιακό και λειτουργεί υποστηρικτικά σε αυτό. Σε καμία περίπτωση ανταγωνιστικά. Είναι αποδεδειγμένο, ωστόσο, πως τα ψηφιακά μέσα έχουν τη δύναμη να μετατρέπουν την εμπειρία του χρήστη σε πρόκληση, και αυτός είναι και ένας από τους βασικότερους λόγους που επιτάσσουν τον ψηφιακό εκσυγχρονισμό και των φυσικών καταστημάτων.