online-supermarket

Ανοδική πορεία ακολουθεί και στην Ελλάδα η online αγορά ειδών σούπερ μάρκετ, γεγονός που ασκεί έντονες πιέσεις στο κανάλι της μικρής λιανικής. Σήμερα, πλέον, το 40% των Ελλήνων έχει δοκιμάσει την εμπειρία της αγοράς ειδών σούπερ μάρκετ μέσω Internet. Μάλιστα, ένα επιπλέον 30% να εξετάζει την πιθανότητα να τη δοκιμάσει στο μέλλον.

Αυτό φανερώνει έρευνα που διεξήγαγε η Focus Bari σχετικά με τις συνήθειες αγοράς από τα καταστήματα πώλησης τροφίμων αλλά και κατανάλωσης συγκεκριμένων ειδών τροφίμων που διαμορφώθηκαν μέσα από τις συνθήκες της πανδημίας. Σύμφωνα με την έρευνα, οι κάτοικοι Αττικής και Θεσσαλονίκης έχουν μεγαλύτερη εμπειρία με τα online Super Market, λόγω και των περισσότερων διαθέσιμων επιλογών.

Τα ευρήματα φανερώνουν ότι 4 στους 10 Έλληνες ψώνισαν τουλάχιστον μια φορά είδη σούπερ μάρκετ online, ενώ 1 στους 3 σκέφτεται να υιοθετήσει αυτή την συνήθεια στο μέλλον. Παράλληλα ποσοστό 13% προτιμά τo online κανάλι ως το κύριο για τα ψώνια σούπερ μάρκετ και 9% δηλώνει ότι θα έχουν την online εκδοχή ως κύριο κανάλι στο μέλλον.

Επιπλέον, 9 στους 10 online supermarket shoppers έχουν ψωνίσει απευθείας από το e-shop της αλυσίδας που προτιμούν, ενώ ένας στους τρεις έχουν ψωνίσει τρόφιμα και άλλα είδη μέσω του app ενός food delivery service. Κατά την περίοδο της πανδημίας περισσότεροι από 1 στους 3 Έλληνες καταναλωτές φαίνεται να έχουν αυξήσει την αγορά φρέσκων φρούτων, λαχανικών και προϊόντων καθαρισμού. Αντιθέτως, κατακόρυφη είναι η μείωση της κατανάλωσης προμαγειρεμένων γευμάτων και έτοιμου φαγητού, καθώς και του αλκοόλ.

Το κοινό, που αγοράζει είδη σουπερμάρκετ online, είναι κατά βάση millennials (25-34 ετών). Σε αυτήν την ηλικιακή ομάδα, το 40% απαντά ότι ψωνίζει είδη σουπερμάρκετ μέσα από το ψηφιακό κανάλι. Ακόμη και οι millennials, που δεν έχουν ακόμη κάνει αγορές online, φαίνεται να είναι οι πιο θετικοί.