Πτώση στις πωλήσεις για το 75% των αγορών στην Αττική

Πτώση στις πωλήσεις για το 75% των αγορών στην Αττική. 

Για το 75% των αγορών της Αττικής, οι πωλήσεις κατά την περίοδο των εκπτώσεων κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, για το 20% στα ίδια επίπεδα και μόνο για το 5% αυξήθηκαν. Αυτό προκύπτει από την τηλεφωνική έρευνα σε 20 τοπικούς εμπορικούς και επαγγελματικούς συλλόγους της περιφέρειας Αττικής, καθώς και σε μικρό δείγμα επιχειρήσεων χονδρικής γενικού εμπορίου που πραγματοποίησε το τμήμα μελετών του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά το τριήμερο, από 28 Φεβρουαρίου έως 2 Μαρτίου 2019 για λογαριασμό του Περιφερειακού Επιμελητηριακού Συμβουλίου Αττικής.

Αναλυτικότερα τα αποτελέσματα έχουν συνοπτικά ως εξής:

  • Για το 75% των αγορών της Αττικής, οι πωλήσεις κινήθηκαν σε χαμηλότερα επίπεδα, για το 20% στα ίδια επίπεδα και μόνο για το 5% αυξήθηκαν.
  • Ειδικότερα, 15 τοπικοί φορείς απάντησαν ότι η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, με τους 11 να εντάσσουν τη μείωση από 10-20%, ενώ για 4 η μείωση ήταν από 21-40% και μόλις ένας φορέας δήλωσε ότι σημειώθηκε αύξηση κατά 5-10%. Οι υπόλοιποι 4 φορείς δήλωσαν ότι ο τζίρος κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
  • Η καλύτερη περίοδος των εκπτώσεων κατά τη γνώμη του εμπορικού κόσμου της λιανικής, σύμφωνα με το 55% ήταν ο Ιανουάριος, ενώ σύμφωνα με το 35% ο Φεβρουάριος και το 10% δεν ξεχώρισε κάποιο δεκαπενθήμερο.
  • Όσον αφορά τη πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων στις 20 Ιανουαρίου, 12 φορείς, δηλαδή το 60% των αγορών της Αττικής που λειτούργησαν περίμεναν μεγαλύτερη αγοραστική κίνηση, το 25% των επιχειρήσεων δεν άνοιξαν τη Κυριακή, συμπεριλαμβανομένου και του κέντρου της Αθήνας λόγω του συλλαλητηρίου για το Μακεδονικό, ενώ το 15% εκτίμησε ότι η αγορά κινήθηκε στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
  • Όσον αφορά στα είδη, που κινήθηκαν περισσότερο, το 50% απάντησε η ένδυση και η υπόδηση, το 15% τα τρόφιμα και τα ποτά, το 15% τα καλλυντικά και φαρμακευτικά, το 15% τα ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά είδη, και το 5% τα είδη δώρων. Τέλος οι περισσότερες επιχειρήσεις διέθεσαν τα προϊόντα τους με έκπτωση άνω του 50%, ώστε να προσελκύσουν το καταναλωτικό κοινό.