Τον Νοέμβριο του 2025, οι τιμές στα καταναλωτικά αγαθά κατέγραψαν αύξηση 1,75% σε σύγκριση με τον Νοέμβριο του 2024, ενώ σε σχέση με τον Οκτώβριο παρέμειναν σχεδόν αμετάβλητες (-0,05%), σύμφωνα με την μηνιαία έρευνα του Ινστιτούτου Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ). Στο κυλιόμενο 12μηνο (Δεκέμβριος 2024 – Νοέμβριος 2025) η αύξηση ανέρχεται στο +1,06%.
Οι μεγαλύτερες μειώσεις καταγράφηκαν σε:
-
Φρέσκα φρούτα και λαχανικά (-7,37%)
-
Απορρυπαντικά και είδη καθαρισμού (-3,65%)
-
Τρόφιμα παντοπωλείου (-3,60%)
-
Τροφές και είδη για κατοικίδια (-3,01%)
-
Είδη μιας χρήσης και οικιακά είδη (-1,87%)
Η πτώση αυτή οφείλεται στην ομαλοποίηση της αγοράς και στη μείωση των τιμών παραγωγού, με τη μεγαλύτερη επίδραση να εμφανίζεται στα λαχανικά, επηρεασμένα από τις ευνοϊκές καιρικές συνθήκες.
Αντίθετα, σημαντικές αυξήσεις σημειώθηκαν σε:
-
Είδη πρωινού & ροφήματα (+13,12%)
-
Φρέσκα κρέατα (+12,72%)
-
Μπισκότα, σοκολάτες και ζαχαρώδη (+10,67%)
-
Φρέσκα ψάρια και θαλασσινά (+5,80%)
-
Γαλακτοκομικά & χυμοί ψυγείου (+4,63%)
Οι αυξήσεις στα γλυκά και τα ροφήματα συνδέονται με την άνοδο των διεθνών τιμών κακάο και καφέ, ενώ στα φρέσκα κρέατα, η αύξηση οφείλεται τόσο στην εισαγωγή ακριβότερων προϊόντων όσο και σε ασθένειες ζώων που επηρέασαν το ζωικό κεφάλαιο.
Η συγκράτηση των τιμών στα καταναλωτικά προϊόντα αποδίδεται σε τρεις βασικούς παράγοντες:
-
Αποκλιμάκωση πληθωρισμού: Τα μεγάλα καταστήματα τροφίμων διατηρούν σταθερές τιμές λόγω υψηλών όγκων, οικονομιών κλίμακας και προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας.
-
Γρήγορη κυκλοφορία αποθεμάτων: Τα μεγαλύτερα σημεία πώλησης ανανεώνουν τα αποθέματά τους πιο γρήγορα, μεταφέροντας τις αλλαγές τιμών στους καταναλωτές άμεσα.
-
Αύξηση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας: Η μεγαλύτερη γκάμα και η αυξημένη διείσδυση προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας βοηθούν στη συγκράτηση των τιμών.

















