Η κατηγορία των δημητριακών και ιδιαίτερα οι μπάρες αποτελούν μια κατηγορία προϊόντων ζωτικής σημασίας για τα καταστήματα μικρής λιανικής, καθώς μέσα σε μερικά χρόνια οι πωλήσεις τους σημείωσαν θεαματική άνοδο κι αποτέλεσαν αναπόσπαστο κομμάτι της σύγχρονης ελληνικής διατροφής. Ο βασικός λόγος που οι μπάρες δημητριακών είναι σε θέση να αυξήσουν τον τζίρο των μίνι μάρκετ είναι διπλός: από τη μία πλευρά ταυτίζονται με τη σύγχρονη τάση που απαιτεί πιο υγιεινές επιλογές στην καθημερινή διατροφή των καταναλωτών, από την άλλη πλευρά, λόγω της on the go φιλοσοφίας τους, ευνοείται η πώλησή τους σε μίνι μάρκετ, παντοπωλεία και καταστήματα βιολογικών προϊόντων. Σύμφωνα τα στοιχεία της αγοράς, η παγκόσμια αγορά των cereal bars αναμένεται να ξεπεράσει τα 15,5 δισ. δολάρια μέχρι το 2025. Υπολογίζεται ότι ένα εκατομμύριο Έλληνες τρώνε συστηματικά μπάρες δημητριακών, με τη μεγαλύτερη κατανάλωση να λαμβάνει χώρα στα μεγάλα αστικά κέντρα, κυρίως στην Αθήνα. Η συντριπτική πλειοψηφία των καταναλωτών, το 70%, είναι γυναίκες. Οι γυναίκες εμφανίζονται πιο ευαισθητοποιημένες στα θέματα υγιεινής διατροφής, τον έλεγχο του βάρους τους κι επηρεάζονται περισσότερο από τα πρότυπα που προβάλλουν τα social media.

Οι μπάρες δημητριακών παρουσιάζονται ως μια ομάδα προϊόντων που «ταιριάζει» περισσότερο στη φύση των καταστημάτων μικρής λιανικής, καθώς αποτελούν ένα θρεπτικό κι υγιεινό σνακ που μπορεί να καταναλωθεί γρήγορα. Επομένως, ο καταναλωτής την προμηθεύεται ευκολότερα καθ’ οδόν από ένα μίνι μάρκετ ή ένα περίπτερο, χωρίς να χάνει χρόνο από τις τρέχουσες δραστηριότητές του, περιμένοντας στις «ουρές» των ταμείων στο σούπερ μάρκετ.