Συγκρατημένους στις αγορές τους χαρακτηρίζουν οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής τους πελάτες των καταστημάτων, καθώς η πανδημία έχει επιδράσει καταλυτικά στα εισοδήματα του καταναλωτικού κοινού. Ένα σημαντικό ποσοστό επισκέπτεται τα μίνι μάρκετ της γειτονιάς αγοράζοντας τα απολύτως αναγκαία, με τα τσιγάρα και τις κάρτες κινητής να βρίσκονται υψηλά στις προτιμήσεις χωρίς να αφήνουν περιθώριο κέρδους για το κατάστημα. Η εξέλιξη αυτή είναι αντιπροσωπευτική της κατάστασης που επικρατεί όχι μόνο στην Ελλάδα αλλά σε παγκόσμιο επίπεδο. Πρόσφατη έρευνα δείχνει ότι ένας στους δύο ανθρώπους παγκοσμίως είδε τα εισοδήματά του να μειώνονται λόγω της πανδημίας του νέου κορονοϊού, ενώ οι άνθρωποι σε χώρες χαμηλού εισοδήματος επλήγησαν ιδιαίτερα από απώλειες θέσεων εργασίας ή περικοπές των ωρών εργασίας τους.

Έρευνα του ινστιτούτου δημοσκοπήσεων Gallup, η οποία διενεργήθηκε σε δείγμα 300.000 ανθρώπων σε 117 χώρες, έδειξε ότι οι μισοί από αυτούς που έχουν δουλειά κέρδισαν λιγότερα χρήματα λόγω των διακοπών της εργασίας τους που προκάλεσε η πανδημία της COVID-19, δηλαδή 1,6 δισεκατομμύριο ενήλικες παγκοσμίως. Η κρίση της COVID-19 έχει πλήξει τους εργαζομένους σε όλον τον κόσμο, ιδιαίτερα τις γυναίκες, οι οποίες υπερεκπροσωπούνται σε χαμηλά αμειβόμενους επισφαλείς τομείς, όπως το λιανεμπόριο, ο τουρισμός και οι υπηρεσίες τροφίμων.