Οι μικρομεσαίοι ανατρέπουν τη

Τα data των καταναλωτών αποτελούν πολύ σημαντικά στοιχεία για την κατανόηση τις αγοράς και τις πωλήσεις ενός καταστήματος, γεγονός στο οποίο θα πρέπει να εστιάσουν και τα καταστήματα της μικρής λιανικής για να αυξήσουν τις πωλήσεις τους στο μέγιστο βαθμό.

Η αύξηση των ηλεκτρονικών πωλήσεων έχει κάνει ακόμη πιο εύκολη τη διαδικασία όμως και για τα σούπερ μάρκετ, με δύο μεγάλες «αλυσίδες» να αποφασίζουν να μοιραστούν τα δικά τους data, με τους προμηθευτές τους.

Σε μία πρωτοβουλία ενίσχυσης της εμπιστοσύνης λοιπόν, μέσω μεγαλύτερης διαφάνειας, οι Λιανέμποροι ΑΒ και My market αποφάσισαν να δώσουν πρόσβαση στα συναλλακτικά δεδομένα των ηλεκτρονικών καταστημάτων τους στους Προμηθευτές τους με στόχο τη δημιουργία αξίας για τους καταναλωτές και τον κλάδο:

Συγκεκριμένα οι Προμηθευτές θα έχουν πλέον πρόσβαση στις παρακάτω πληροφορίες:

Πωλήσεις: τεμαχιακά, αξιακά, μερίδια αγοράς
Μετρικές Ηλ. Εμπορίου: όπως Δείκτης Μετατροπής Ενδιαφέροντος (pageview) σε Αγορά (add-to-basket)
Μετρικές Ηλ. Καλαθιού: δηλαδή ποιοι κωδικοί προϊόντων μπαίνουν συνήθως στα ίδια ηλεκτρονικά καλάθια ή -πιο σημαντικά- ποια ηλ. καλάθια χάνονται
Στατιστικά Ημέρας / Ώρας: δηλαδή ποιες μέρες και ώρες επακριβώς αγοράζουν οι καταναλωτές online ανά κατηγορία και κωδικό
Μετρικές Customer Journeys: δηλαδή ποια είναι η πρόθεση αγοράς των καταναλωτών που προκύπτει μέσα από τη διαδρομή τους στα μενού πλοήγησης και τις λέξεις-κλειδιά που χρησιμοποιούν ανά δευτερόλεπτο στα e-shops των λι
Μετρικές Διαφημιστικών Ενεργειών: δηλαδή τι απόδοση έχει η κάθε διαφημιστική ενέργεια των Προμηθευτών στα e-shops των λιανεμπόρων

Τα παραπάνω δεδομένα είναι διαθέσιμα από σήμερα προς όλους τους Προμηθευτές (μεγάλες ή μικρές εταιρείες, εγχώριους και διεθνείς ομίλους) των παραπάνω αλυσίδων μέσω εμπορικής συμφωνίας. Στην πλατφόρμα ανοικτών δεδομένων έχουν δωρεάν πρόσβαση όλοι οι Λιανέμποροι της χώρας. Σημειώνεται ότι κανένα προσωπικό δεδομένο ή στοιχεία από το σχήμα πιστότητας δεν διαμοιράζεται καθότι η πρωτοβουλία αφορά συναλλακτικά δεδομένα και όχι δεδομένα καταναλωτών. Την τεχνολογική υποδομή, επεξεργασία, οπτικοποίηση και εμπορική διάθεση των δεδομένων έχει αναλάβει η Convert Group, η καινοτόμος ελληνική εταιρεία που δραστηριοποιείται στον κλάδο των Data & Analytics σε αγορές της Ευρώπης, της Λατινικής Αμερικής και της Μέσης Ανατολής.

Το λιανεμπόριο άλλωστε, αναμφίβολα γίνεται πιο σημαντικό αλλά και πολύπλοκο από ποτέ σε παγκόσμιο επίπεδο. Ποικιλία καναλιών (φυσικό δίκτυο, ηλεκτρονικό, omnichannel), νέα μοντέλα (Direct2Consumer), πρόσθετοι ενδιάμεσοι (πλατφόρμες και marketplaces), διαφοροποιημένοι τρόποι παράδοσης (quick-commerce) δημιουργούν πρόσθετες έννοιες σε λιανεμπόρους και προμηθευτές, κυρίως σε μία χρονική περίοδο πληθωρισμού και υψηλότερου κόστους ενέργειας.