Η διάθεση των Ελλήνων καταναλωτών για αγορές την εορταστική περίοδο του 2025 εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένη σε σχέση με πέρυσι, όπως δείχνουν τα πρώτα ευρήματα της έρευνας EY Future Consumer Index Ελλάδα 2025. Το ποσοστό όσων προγραμματίζουν να αυξήσουν τις δαπάνες τους ανεβαίνει στο 13%, έναντι μόλις 4% την προηγούμενη χρονιά, ενώ η πρόθεση είναι ακόμη πιο έντονη στους νεότερους 18-29 ετών, όπου φτάνει το 26%. Παρά την αύξηση αυτή, η πλειονότητα των συμμετεχόντων (59%) δηλώνει ότι θα ξοδέψει περίπου όσα και πέρυσι, ενώ το 24% προσανατολίζεται σε μειωμένες αγορές.

Κεντρική θέση στις φετινές προτιμήσεις κατέχει η κατηγορία Τρόφιμα & Ποτά, την οποία δηλώνει ότι θα αγοράσει το 61% των καταναλωτών, κυρίως άτομα μεγαλύτερης ηλικίας. Το χριστουγεννιάτικο τραπέζι φαίνεται πως παραμένει ο πυρήνας της εορταστικής εμπειρίας, ενισχύοντας την ανάγκη για προμήθεια βασικών ειδών, σε μια περίοδο όπου οι υπερβολές περιορίζονται. Ακολουθούν οι αγορές σε ρούχα και αξεσουάρ με 58%, ενώ χαμηλότερο ενδιαφέρον καταγράφουν οι εμπειρίες διασκέδασης (35%) και τα προϊόντα ομορφιάς (32%). Τα είδη τεχνολογίας, αν και κυριαρχούν στο Black Friday – όπου αποτελούν πρώτη επιλογή για το 68% –, περιορίζονται κατά την εορταστική περίοδο στο 28%.

Η τιμή εξακολουθεί να αποτελεί τον καθοριστικό παράγοντα για το 90% των συμμετεχόντων, παρόλο που υποχωρεί ελαφρά από πέρυσι. Η ποιότητα παραμένει σημαντική για δύο στους τρεις, ενώ μειώνεται η αναζήτηση προσφορών (44%). Ωστόσο, το ενδιαφέρον για αναγνωρίσιμες μάρκες ανακάμπτει, με το brand να θεωρείται σημαντικό από το 25% των καταναλωτών.

Τέλος, οι μισοί περίπου Έλληνες δηλώνουν ότι θα περάσουν τις γιορτές στο σπίτι με οικογένεια ή φίλους, ενώ παραμένει ζωντανή η διάθεση για αποφυγή σπατάλης, με 32% να επιδιώκουν καλύτερη διαχείριση των τροφίμων.