Αυξάνονται διαρκώς τα μερίδια της Βίκος στην κατηγορία της cola και το νέο λανσάρισμα Βίκος Cola Zero Sugar έχει ήδη αρχίσει να αναδεικνύεται σε μία απόλυτα εύστοχη επιχειρηματική κίνηση για την εταιρεία.

Του Στέλιου Ασλανίδη

Τα αναψυκτικά από την Ήπειρο κερδίζουν την αγορά

O ανταγωνισμός στην κατηγορία των αναψυκτικών τύπου cola δείχνει να «φουντώνει» για τα καλά τον τελευταίο καιρό στην ελληνική αγορά, μετά και τη μεγάλη αύξηση, άνω του 50%, στις πωλήσεις των συγκεκριμένων προϊόντων από το 2016 και εξής. Οι παίκτες του εγχώριου κλάδου έχουν εντείνει τις προσπάθειές τους για να αυξήσουν τα μερίδιά τους, με ναυαρχίδα του… πολέμου την cola zero, με μηδενική ζάχαρη και θερμίδες, η οποία και έχει ήδη αναδειχθεί σε νούμερο ένα προϊόν της αγοράς. Μία από τις εταιρείες, λοιπόν, που εμφανίζονται κερδισμένες στη μάχη της cola είναι η Βίκος από την Ήπειρο, η οποία κερδίζει διαρκώς νέους καταναλωτές και μερίδια, επενδύοντας στη συγκεκριμένη κατηγορία και με νέα λανσαρίσματα.

Τα μοναδικά αναψυκτικά με φυσικό μεταλλικό νερό από την Ήπειρο

Τα αναψυκτικά Βίκος ακολουθούν σταθερά ανοδική τροχιά τα τελευταία χρόνια, με εξέχουσα θέση να καταλαμβάνει η Βίκος Cola και ιδιαίτερα η Βίκος Cola Zero Sugar, που αν και αποτελεί την πιο πρόσφατη προσθήκη στην οικογένεια της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων, οι πωλήσεις της γνωρίζουν ταχεία ανάπτυξη. Τα αναψυκτικά Βίκος λανσαρίστηκαν στην ελληνική αγορά το 2014 και ξεχώρισαν αμέσως, χάρη στην υψηλή ποιότητα, τη μοναδική γεύση και τα πρακτικά και ανακυκλώσιμα μπουκάλια τους. Βασικό συστατικό της επιτυχίας αποτελεί φυσικά η πρώτη ύλη, καθώς είναι τα μοναδικά αναψυκτικά που εμφιαλώνονται με φυσικό μεταλλικό νερό από τα βουνά της Ηπείρου. Με την ίδια συνταγή επιτυχίας και με συστηματικές έρευνες και διαρκείς γευστικές δοκιμές, η εταιρεία Βίκος έχει λανσάρει τρεις γεύσεις: τη Βίκος Regular Cola, τη Βίκος Cola Stevia και τη Βίκος Cola Zero Sugar. Όλες οι γεύσεις έχουν κερδίσει τους καταναλωτές και έχουν αποκτήσει το δικό τους φανατικό κοινό, τοποθετώντας το όνομα «Βίκος» ψηλά στη λίστα των ηγετών του κλάδου.

Υψηλός ρυθμός ανάπτυξης για τη Βίκος Cola

Τα αναψυκτικά cola αποτελούν μια κατηγορία με μεγάλη δυναμική παγκοσμίως. Αυτό επιβεβαιώνεται και στην Ελλάδα, όπου το 2020, σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία της εταιρείας μετρήσεων NielsenΙQ, στο σύνολο της αγοράς αναψυκτικών, η κατηγορία cola καταλαμβάνει περίπου το 61%*, αποδεικνύοντας πόσο σημαντική είναι τόσο από άποψη όγκου (λίτρων) όσο και μεριδίου αγοράς. Ο ανοδικός ρυθμός συνεχίστηκε και στο εννιάμηνο 2021, όπου ο ρυθμός ανάπτυξης κινήθηκε στο +2%**.

Μέσα σε αυτή την αγορά, το μερίδιο της Βίκος Cola στη συγκεκριμένη κατηγορία Cola άγγιξε το 5,3%**, καταγράφοντας ρυθμό ανάπτυξης της τάξης του 40,7%* στο τέλος του 2020. Παρά τον έντονο ανταγωνισμό, τα αναψυκτικά Βίκος Cola συνεχίζουν να αναπτύσσονται με υψηλό ρυθμό. Έτσι, και το 2021 ξεκίνησε και συνεχίζει να κινείται με ευοίωνη προοπτική, καθώς στο εννιάμηνο, το μερίδιο αγοράς της Βίκος Cola έφτασε το 6,0%* και ο ρυθμός ανάπτυξης που σημείωσε στην κατηγορία ανήλθε στο 19,7%**.

Στην Cola χωρίς ζάχαρη στρέφονται οι καταναλωτές

Η Cola regular παραμένει η πρώτη επιλογή των καταναλωτών στην κατηγορία cola, παρ’ όλο που τα τελευταία χρόνια ακολουθεί φθίνουσα πορεία, καθώς από το 64,2%* που κατείχε το 2019, το μερίδιό της μειώθηκε στο 61,6%* το 2020. Όπως προκύπτει από τα επίσημα στοιχεία μέτρησης, το μερίδιό της μειώθηκε περαιτέρω, καθώς το ποσοστό στο εννιάμηνο 2021, διαμορφώθηκε στο 60,6%*. Κερδισμένη σε αυτή την κατηγορία είναι η γεύση Zero Sugar, η οποία κερδίζει όλο και πιο πολύ έδαφος στην ελληνική αγορά. Είναι ξεκάθαρο ότι υπάρχει μετακίνηση των καταναλωτών από την Cola regular στην Cola Ζero Sugar, με τη δεύτερη να εδραιώνεται όλο και περισσότερο στην κατηγορία cola και τη συμμετοχή της να φτάνει το 30%* στο εννιάμηνο 2021. Οι καταναλωτικές προτιμήσεις για Cola με μηδέν ζάχαρη κερδίζουν ολοένα και περισσότερο κοινό και το 2021, όπως αποδεικνύουν τα στοιχεία, που καταγράφεται ρυθμός ανάπτυξης της τάξης του 15,6%**.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον, η Βίκος Cola Regular κατάφερε να αποσπάσει το 4,3%* της συγκεκριμένης αγοράς στο κλείσιμο του 2020, πετυχαίνοντας ανάπτυξη 41,1%** σε σχέση με το 2019. Αισιόδοξα επίσης είναι τα μηνύματα για την προτίμηση που δείχνουν σε αυτή οι καταναλωτές και το 2021, καθώς το μερίδιο αγοράς της ανέρχεται ήδη στο 4,7%*.

Εντυπωσιακή είσοδος στην αγορά για την Cola Zero Sugar

Η επιλογή της εταιρείας Βίκος να λανσάρει τον περασμένο Μάρτιο τη Βίκος Cola Zero Sugar, διεκδικώντας σημαντικό μερίδιο και στην κατηγορία των αναψυκτικών με μηδέν ζάχαρη, αποδείχθηκε εύστοχη επιχειρηματική κίνηση. Το νεότερο μέλος της οικογένειας Βίκος, η ελληνική Cola Zero Sugar με φυσικό μεταλλικό νερό από τα βουνά της Ηπείρου, προέκυψε μετά από δύο χρόνια συστηματικής έρευνας και ανάπτυξης. Ο νέος κωδικός ήρθε να προστεθεί στην οικογένεια των προϊόντων Βίκος Cola, με την κλασική Cola και την Cola με γλυκαντικό από το φυτό stevia. Η πορεία της Βίκος Cola Zero Sugar από την ημέρα του λανσαρίσματος της είναι ανοδική, ξεπερνώντας κάθε προσδοκία. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της αγοράς, τους επτά πρώτους μήνες, η Βίκος Cola Ζero Sugar έχει καταφέρει να φτάσει το μερίδιό της στο 1,3%** στην κατηγορία Cola Zero Sugar. Η εταιρεία αναγνωρίζει τη δυναμική της κατηγορίας αυτής και στρατηγικά επιλέγει να συνεχίσει τις συστηματικές επενδύσεις, με στόχο την εδραίωση του προϊόντος στις προτιμήσεις των καταναλωτών, αλλά και την περαιτέρω διεύρυνση του «χαρτοφυλακίου» της με νέους κωδικούς.

Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΑΕ (ΒΙΚΟΣ ΑΕ) 
διεύθυνση: Χατζή Πελλερέν 2, ΤΚ 45 221. Ιωάννινα
Τηλέφωνο: 26510 61951
Website: www.vikos.com