Μόνο σε

Τον προηγούμενο χρόνο τα σούπερ μάρκετ και οι επαγγελματίες της μικρής λιανικής είδαν τα ράφια με τα προϊόντα απολύμανσης και προσωπικής υγιεινής να αδειάζουν με ταχείς ρυθμούς, καθώς η έξαρση της πανδημίας οδήγησε τους καταναλωτές σε μαζικές αγορές προκειμένου να προστατευτούν από τον ιό. Ανάλογη ήταν η τάση σε κατηγορίες τροφίμων όπως τα ζυμαρικά, το αλεύρι ή τα όσπρια.

Η αύξηση στις πωλήσεις που παρουσίασαν οι εν λόγω κατηγορίες ήταν αξιοσημείωτη, όμως η εικόνα στην αγορά φαίνεται πια να εξομαλύνεται, αφού το αγοραστικό κοινό έχει σταματήσει να στοκάρει προμήθειες. Όπως έδειξαν πρόσφατα στοιχεία της Nielsen, κατηγορίες τροφίμων, τις οποίες οι αγοραστές «στόκαραν» κατά την περίοδο του ξεσπάσματος της πανδημίας παρουσίασαν σημαντικά αρνητικές τάσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του 2021, όπως για παράδειγμα τα όσπρια (-12,3%) και το αλεύρι (-21,8%).

Προς την ίδια κατεύθυνση, κατηγορίες όπως τα καθαριστικά σπιτιού έκαναν βουτιά στις πωλήσεις τους, σε αξία, κατά -15%, όπως επίσης και οι χλωρίνες με -18,4%, καθώς υπήρξε εξορθολογίκευση της χρήσης τους, σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα του 2020. Παρόμοια πορεία ακολούθησαν και ορισμένες κατηγορίες προσωπικής υγιεινής και περιποίησης, των οποίων είχε εκτοξευθεί η ζήτηση στις αρχές του 2020, όπως τα σαπούνια για τα χέρια (-22,7%), καθώς και τα αντισηπτικά (-43,2%).