Υποκατάστατα γαλακτοκομικών ζητούν οι πελάτες των μίνι μάρκετ

Υποκατάστατα γαλακτοκομικών ζητούν οι πελάτες των μίνι μάρκετ. 

Σημαντική κατηγορία για τον τζίρο των καταστημάτων μικρής λιανικής αποτελούν τα γαλακτοκομικά προϊόντα, καθώς απευθύνονται σε κάθε ηλικιακή ομάδα κι αποτελούν βασικό κομμάτι των διατροφικών επιλογών του Έλληνα καταναλωτή. Τα τελευταία χρόνια όμως νέα προϊόντα με καινοτόμα χαρακτηριστικά έχουν ενσωματωθεί στη διατροφή των καταναλωτών και έχουν διαμορφώσει μια νέα πραγματικότητα στο κανάλι των γαλακτοκομικών.

Πιο συγκεκριμένα, οι πελάτες των μίνι μάρκετ, σε ποσοστό 18%, πραγματοποιούν επισκέψεις στα σημεία μικρής λιανικής της γειτονιάς τους σχεδόν καθημερινά και η πλειοψηφία αυτών περνούν το κατώφλι τους τουλάχιστον 5 φορές την εβδομάδα. Στα ψυγεία των μίνι μάρκετ, μια μεγάλη μερίδα καταναλωτών προμηθεύεται συστηματικά όχι μόνο το γάλα της ημέρας, αλλά και πλήθος άλλων κωδικών, όπως τριμμένο τυρί, γιαούρτια χαμηλών λιπαρών, σοκολατούχα ή καινοτόμα γαλακτοκομικά προϊόντα χωρίς λακτόζη. Σύμφωνα με στοιχεία της αγοράς όμως, οι γενικότερες αλλαγές στις διατροφικές συνήθειες των Ελλήνων κι η στροφή σε πιο υγιεινές επιλογές έχουν επηρεάσει και των κλάδο των γαλακτοκομικών, καθώς σε πρώτο πλάνο στις πωλήσεις της μικρής λιανικής πλέον βρίσκονται τα λιγότερο «ένοχα» προϊόντα, όπως το cottage cheese, ενώ νέα προϊόντα βρίσκουν σταδιακά τη θέση τους στα ράφια των μίνι μάρκετ. Εκτός από τα φυτικά ροφήματα, τα οποία ενσωμάτωσαν στο χαρτοφυλάκιό τους οι περισσότερες εγχώριες γαλακτοβιομηχανίες, το ανερχόμενο κίνημα των vegans φέρνει στο προσκήνιο φυτικά υποκατάστατα κι άλλων προϊοντικών ομάδων, όπως το τυρί. Παρ’ όλα αυτά, τα γαλακτοκομικά προϊόντα αποτελούν σταθερή επιλογή για τον Έλληνα καταναλωτή, καθώς τα φυτικά υποκατάστατα απευθύνονται κυρίως σε όσους ακολουθούν μια εξειδικευμένη διατροφή και χαρακτηρίζονται από σαφώς μεγαλύτερο κόστος, σε σχέση με τα συμβατικά γαλακτοκομικά. Στον ανταγωνισμό των φυτικών προϊόντων, η βιομηχανία γαλακτοκομικών «απαντά», λανσάροντας στην αγορά κωδικούς χωρίς λακτόζη, ένα κανάλι που αναπτύσσεται με ταχύ ρυθμό, καθώς τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι σημαντικό μέρος του καταναλωτικού κοινού, προτιμά τα συγκεκριμένα τρόφιμα.