Η κατηγορία των ζυμαρικών παραμένει διαχρονικά από τις πιο δυνατές στο καλάθι του Έλληνα καταναλωτή, καθώς πρόκειται για βασικό τρόφιμο με χαμηλή τιμή, υψηλή κατανάλωση και ευρεία αποδοχή από όλες τις ηλικιακές ομάδες. Τα τελευταία χρόνια, ωστόσο, έχουν διαμορφωθεί νέες τάσεις που δημιουργούν ευκαιρίες για διαφοροποίηση και αύξηση πωλήσεων, ακόμη και σε ένα μικρό κατάστημα γειτονιάς.

1. Αύξηση ζήτησης για premium προϊόντα

Οι καταναλωτές αναζητούν πλέον ζυμαρικά από σκληρό σιτάρι υψηλής ποιότητας, βιολογικά ή με προέλευση από συγκεκριμένες περιοχές (π.χ. παραδοσιακά, ελληνικής παραγωγής). Ο επαγγελματίας του μίνι μάρκετ μπορεί να αφιερώσει ένα μικρό ράφι σε τέτοια προϊόντα, προσελκύοντας πελάτες που είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν λίγο παραπάνω για καλύτερη ποιότητα.

2. Εναλλακτικά ζυμαρικά για ειδικές διατροφές

Ζυμαρικά χωρίς γλουτένη, ολικής άλεσης, με όσπρια ή λαχανικά (φακές, ρεβίθια, σπανάκι, παντζάρι) γνωρίζουν μεγάλη άνοδο, καθώς όλο και περισσότεροι καταναλωτές ακολουθούν πιο υγιεινό τρόπο ζωής. Η ύπαρξη τέτοιων επιλογών διαφοροποιεί το κατάστημα και δημιουργεί πιστότητα σε πελάτες με ειδικές διατροφικές ανάγκες.

3. Τάση για γρήγορη προετοιμασία

Οι έτοιμες λύσεις, όπως ζυμαρικά που βράζουν σε 3-5 λεπτά ή ακόμα και έτοιμα γεύματα με σάλτσα, κερδίζουν έδαφος, ειδικά σε νεανικό κοινό και εργαζόμενους με περιορισμένο χρόνο. Η τοποθέτησή τους κοντά σε συμπληρωματικά προϊόντα (σάλτσες, τυριά, κρασιά) μπορεί να αυξήσει σημαντικά το καλάθι αγορών.

4. Eλληνικό brand

Οι Έλληνες δείχνουν προτίμηση σε εγχώρια προϊόντα. Η ανάδειξη μικρών παραγωγών ή τοπικών μακαρονιών μπορεί να δώσει στον μίνι μάρκετ χαρακτήρα «γειτονιάς με γεύση Ελλάδας» και να διαφοροποιήσει την εικόνα του από τις μεγάλες αλυσίδες.

Πρακτικές κινήσεις για αύξηση τζίρου

  • Δημιουργία μικρής «γωνιάς ζυμαρικών» με premium, υγιεινά και γρήγορα προϊόντα.

  • Συνδυαστικές προσφορές (π.χ. «ζυμαρικά + σάλτσα με έκπτωση»).

  • Προβολή με σήμανση στο ράφι («Χωρίς γλουτένη», «Βράζουν σε 3 λεπτά», «Ελληνικό προϊόν»).

  • Μικρές θεματικές καμπάνιες (π.χ. «Εβδομάδα ιταλικής κουζίνας» ή «Μακαρόνια made in Greece»).

Με αυτόν τον τρόπο, ο επαγγελματίας όχι μόνο αυξάνει τον τζίρο του, αλλά δημιουργεί και ένα πιο ελκυστικό προφίλ καταστήματος που ανταποκρίνεται στις σύγχρονες ανάγκες του καταναλωτή.